Site icon IAS

סינגפור צ'אנגי הראשון בעולם: ביקורת דרכונים אוטומטית גם לזרים

ביקורת דרכונים אוטומטית. צילום Depositphotos

ביקורת דרכונים בנמל התעופה צ'אנגי של סינגפור (SIN) הפך לקל יותר באופן משמעותי. מרגע זה כל הזרים המגיעים לסינגפור יכולים להשתמש בנתיבי ביקורת דרכונים האוטומטיים עם ההגעה, ללא קשר ללאום וללא צורך להירשם. בעבר, זה הוגבל לסינגפורים ולאזרחים של 60 מדינות בלבד. ישנם אפילו נתיבים אוטומטיים לבעלי צרכים מיוחדים, לרבות מוגבלי ניידות, וכן למשפחות.

עדיין יהיה צורך להגיש את כרטיס ההגעה של SG עם הצהרת בריאות אלקטרונית שבוצעה באופן מקוון, או באמצעות אפליקציית MyICA Mobile, לפני ההגעה לסינגפור. החלק הבא של היוזמה יהיה לפני סוף 2024 וגם תהליך היציאה יהיה אוטומטי, ואפילו ללא צורך להציג את הדרכון שלכם. במקום זאת, יהיה שימוש ביומטרי של תווי הפנים. התוכנית היא שתושבי סינגפור יוכלו גם להיכנס בעתיד באמצעות קריאה ביומטרית.

המטרה של הפרויקט היא לצמצם את זמני ההמתנה בכ-40%. כל השינויים הללו מגיעים כאשר סינגפור שדרגה את הקיוסקים האוטומטיים שלה לטכנולוגיית הדור הבא, המאפשרת את התהליך החדש הזה.

הסיבה לכך שמדינות רבות אינן עוברות לבדיקת דרכונים אוטומטית לכל הנוסעים היא משום שישנם דרכונים מסוימים הנחשבים בסיכון גבוה יותר, ושם המדינה מעוניינת להיות מסוגלת לחקור אנשים כשהם נכנסים. סמכו על הסינגפורים, תהיה להם גם אופציה לבדוק ידנית אנשים הנראים להם חשודים.

Exit mobile version