Site icon IAS

סינגפור איירליינס נכנסת גם כן לתוכנית חירום

סינגפור איירליינס. מתמודדת עם עודף כוח אדם כרגע. צילום Depositphotos

אל על בחברה טובה: אל החברה הישראלית שהכריזה על אובדן הכנסה צפוי עד ל-70 מיליון דולר ועל פיטורי כ-1,000 עובדים – חברה סינגפור איירליינס (SIA), אחת משתי חברות התעופה הטובות בעולם. היא הודיעה שהקפיאה גיוס עובדים ושוקלת אמצעים אחרים, כולל הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום בהתנדבות. כך גילה העיתון Straits Times.

לפי העיתון, שלושה סבבים של קיצוצי טיסות שעברה, פירושם פחות שעות טיסה, שהותירו את החברה עם כוח אדם עודף של יותר מ-500 חברי צוות אוויר וכ-50 טייסים.

בתגובה לשאלות, מסרה SIA: "כמענה ל-Covid-19, בוצעה הקפאת גיוס כללית לכל תפקידי הקרקע, ונסיעות עבודה לא-חיוניות הושעו. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ונחליט על הפעלת כל הצעדים הנוספים הנדרשים. עם זאת, לא נעשה דבר שמביא לפגיעה בתחרותיות לטווח הארוך של קבוצת SIA".

קבוצת סינגפור איירליינס

בהודעה לכל צוותי ה-SIA השבוע, אמר המנכ"ל, גו צ'ון פונג (Goh Choon Phong), כי התפרצות הנגיף גרמה לירידה משמעותית בביקוש, כאשר תנועת הנוסעים והקיבולת ירדו במהירות בכל השווקים. לדבריו, הקבוצה – המורכבת מ- SIA, חברת התעופה SilkAir  וחברת הלואו-קוסט Scoot – השעתה באופן זמני יותר מ-3,000 טיסות הלוך-ושוב מחודש זה ועד סוף מאי בעקבות ההתפרצות. זאת במטרה למתן את השפעת הירידה המשמעותית בביקוש. מספר זה מהווה כ-10% מהטיסות המתוכננות של הקבוצה עד סוף מאי.

"להניע מכירות בצורה אגרסיבית"

מר גו אמר: "נמשיך להיות זריזים וגמישים בהתאמת היכולת שלנו, כך שתתאים לדפוסי הביקוש המשתנים בשוק". הוא הוסיף כי ננקטו אמצעי מניעה נוספים לשמירה על מזומנים ועל הפחתת עלויות. בצד ההכנסות, אמר המנכ"ל כי הצוותים המסחריים של הקבוצה עובדים עם סוכנויות תיירות ושותפי נסיעות ברחבי העולם כדי "להניע מכירות בצורה אגרסיבית ולקדם במשותף טיסות לסינגפור ובאמצעותה".

סינגפור. מאחד היעדים המבוקשים – ליעד שהחוזרים ממנו חייבים בבידוד בית. צילום Depositphotos

הוא גם אמר לצוותים כי SIA מתמודדת עם האתגרים שמציבה ההתפרצות מעמדת חוזק, בזכות תוכנית תלת-שנתית שהוצגה בשנת 2017 וביקשה לבחון את תהליכי העבודה והפעולות בתוך מציאות של תחרות קשה, ששחקה את הרווחים. לדבריו, התוכנית חיזקה את יכולות הפקת ההכנסות של SIA והניעה את היעילות התפעולית. הוא גם הודה לצוות העבודה שהבטיח את שלומם של כל הלקוחות והצוותים האחרים למרות האתגרים הקשים.

אנליסט תעופה העריך שקיצוץ בעלויות הוא אופציה עבור כל חברות התעופה, אך הוא מוגבל במקצת, מכיוון שרוב עלויות חברות התעופה הן קבועות ובשל המצב כמעט כל קבוצות התעופה העיקריות באסיה לא יהיו רווחיות במחצית הראשונה של השנה.

קבוצת שדה התעופה צ'אנגי (CAG) בסינגפור מסרה השבוע כי סך כל תנועת הנוסעים בשדה התעופה ירדה ביותר מ-25% בשבועיים הראשונים של פברואר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התנועה בין סין לסינגפור לבדה ירדה ביותר מ-85% בתקופה זו. נמל התעופה טיפל בחודש שעבר ב-5.95 מיליון נוסעים, עלייה של 5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור. הפעילות פחתה ברבע. צילום Depositphotos

חברה עם 137 מטוסים הטסה ל-73 יעדים

סינגפור איירליינס עשתה היסטוריה באוקטובר 2018, כאשר מטוס החברה מסוג איירבוס  A350-900ULR – Ultra Long Range – המריא מנמל התעופה צ’אנגי  בשעה 23:37 (זמן מקומי) ונחת בנמל התעופה ניוארק שבניו ג’רזי בשעה 05:29 (זמן מקומי) יום למחרת. זמן הטיסה נמשך 17 שעות ו-52 דקות לאורך 16,700 ק”מ.

סינגפור איירליינס, המיוצגת בישראל ע”י חברת אופן סקיי, ערכה בחודש ינואר סמינר סוכנים בתל אביב כאשר קרדיאן דה ורקר (Kardien De Werker)מנהל אוף-ליין אזורי של החברה הגיע מאמסטרדם להציג בפני המוזמנים את החידושים, ההטבות, נמל התעופה וסינגפור עצמה. סינגפור – עיר-מדינה (המדינה כולה היא עיר) בדרום מזרח אסיה – השוכנת בין מלזיה לאינדונזיה, היא אחת מהערים המודרניות במזרח והיתה אחד מיעדי התיירות הנחשקים בעולם, עד להתפרצות הנגיף. בשנים האחרונות אנשי עסקים ישראלים פוקדים אותה בזכות מעמדה הכלכלי. תיירות הפנאי מישראל, גם היא גדלה בשנים האחרונות, אך לא די, לטענתו של קרדיאן, אחת הסיבות לביקורו.

לסינגפור איירליינס 137 מטוסים והיא טסה ל-73 יעדים ו-121 נתיבים. סינגפור איירליינס אינה טסה עדיין לישראל.

עם פרוץ משבר וירוס הקורונה, הודיע משרד הבריאות כי לא תותר כניסת תושבים זרים שיגיעו לישראל בכל אחד ממעברי הגבול אשר שהו בשבועיים האחרונים בסין, במקאו, בתאילנד, בסינגפור והונג קונג.

Exit mobile version