Site icon IAS

סינגפור איירליינס בוחנת אפשרות להפעיל טיסות לישראל

חברת התעופה קתאי פסיפיק שתחל את פעילותה ב- 26 במרץ בטיסה יומית מהונג קונג לישראל היא חברה נוספת המתחרה על כיסו של הצרכן הישראלי לצד פעילותה של אל על, חברת היינאן איירליינס וקוראין אייר. סינגפור איירליינס בוחנת אפשרות להפעיל טיסות לישראל.

ראש הממשלה: "אנחנו פותחים שווקים חדשים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא אמש לביקור חשוב בסינגפור ואוסטרליה, במטרה לחזק, לדבריו, את הקשרים הביטחוניים והכלכליים עם שתי המדינות. באוסטרליה יקיים יחד עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, פגישה עם אנשי עסקים משתי המדינות, במטרה להגדיל את הסחר בין ישראל ובין אוסטרליה. בישיבת הממשלה ציין נתניהו, כי "יש כאן היבט כלכלי – אנחנו פותחים שווקים חדשים. הדבר הזה הוא אחד מהדברים שתורמים לחיזוק כלכלתה של ישראל". גם דוד מימון טס לאוסטרליה ויתכן שהוא אמור להשתתף בשיחות בתחום התעופה.

משאיים ומתנים בילטראליים

יש לציין, כי בתאריכים 5- 9 בדצמבר 2016 התקיימה בעיר נסאו שבאיי הבהאמס וועידת ארגון התעופה הבינלאומי(ICAO)  המיועדת לניהול מו"מ בילטראלי לצורך קידום חתימה על הסכמי תעופה בין המדינות החברות בארגון. במסגרת פורום זה, התקיימו במשך 5 ימים מאות משאיים ומתנים בילטראליים ונחתמו עשרות רבות של הסכמי תעופה, פרוטוקולים ומזכרי הבנות בין המדינות המשתתפות.

המשלחת הישראלית של רשות התעופה האזרחית קיימה מו"מ עם משלחות משמונה מדינות שהוביל לחתימה על הסכמים חדשים או עדכון של הסכמים קיימים. כמו כן, המשלחת קיימה הליך של התייעצות לקראת חתימה על הסכם תעופה חדש או עדכון הסכם קיים עם משלחות מארבע מדינות. שמונה המדינות איתן נחתם הסכם תעופה חדש או עודכן ההסכם הקיים הן: אוסטרליה, הודו, מקסיקו, סרי לנקה, טנזניה, הרפובליקה הדומיניקאנית, קמבודיה וקזחסטן. ארבע המדינות מולן התקיים הליך של התייעצות לצורך קידום הסכם תעופה חדש או עדכון הסכם קיים הן: בריטניה, לאוס, אוגנדה ודרום קוריאה.

שר התחבורה ישראל כ"ץ מציין כי:" פתיחת  שוק התעופה לתחרות והוזלת המחירים  לצרכן תוך מתן  מענה לגידול המאסיבי בתעופה האזרחית בישראל הינה המהפכה הצרכנית הגדולה ביותר שבוצעה בישראל בשנים האחרונות. הסכם השמיים הפתוחים הינו  אחד המהפכות הצרכניות והחברתיות הגדולות של השנים האחרונות ממנה מרוויח הציבור" והוסיף "אנו פותחים שווקים נוספים של התעופה גם למזרח הרחוק כדי ליצור תחרות ולהוזלת המחירים".

הטיסות לאסיה

על פי ניתוח כלכלי מקיף שהוצג לאחרונה לשר ישראל כ"ץ, ניתוח העוסק בגידול בתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון ועל גודלו של השוק בין ישראל לאסיה, (כולל  אוסטרליה וניו זילנד) החברות המפתחות את הקווים למזרח תוכלנה להפעיל טיסות בתפוסה מלאה בקווים שבין המדינות עם עשרות אלפי נוסעים כבר בעונת הפעילות הראשונה שלה. 60%  מאלה הטסים בטיסות הישירות  צפויים להמשיך ליעדים נוספים במזרח הרחוק  ולערים כמו מלבורן או סידני, בנגקוק והאיים, מנילה, ויעדים נוספים.

מהנתונים עולה כי יותר ממיליון נוסעים טסים מדי שנה מישראל ליעדים במזרח, רובם הגדול בטיסות לא ישירות. בין השאר, כ-325 אלף טסו בקו בין ישראל לתאילנד, יותר מ-200 אלף בקו בין ישראל לסין, כ-100 אלף טסו בקו להונג קונג , 67 אלף טסו בקו ליפן, כ-55 אלף לאוסטרליה ומספר דומה לדרום קוריאה וכ-50 אלף טסו בקו בין ישראל לפיליפינים, ומספר דומה גם לסינגפור.

תנועה גדולה של אנשי עסקים

קיימת פעילות עסקית ענפה של חברות ישראליות. בין ישראל לאסיה יש תנועה גדולה של אנשי עסקים הזקוקים לטיסות קישור בין ישראל אוסטרליה ומזרח אסיה. עם כניסתה של קתאי פסיפיק לישראל והפעלת טיסה יומית שלה בקו שבין תל אביב להונג קונג, יעמוד מספר הטיסות הישירות למזרח אסיה על ארבע  – טיסותיהן של קתאי, קוריאן, אל על והיינאן.

 

 

 

Exit mobile version