Site icon IAS

נתניהו הבטיח לעזור לאל על ולחברות התעופה האחרות

אספת עובדי אל על בשבוע שעבר, צילום יח"צ

במהלך אסיפת העובדים של עובדי אל על התקשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי הטיל על ועדת השרים לעזור לאל על ולחברות התעופה. "אני מעריך את העבודה שאתם עושים ואנחנו נעזור לכם ונדאג לאל על", אמר רה"מ. כך נמסר מוועד עובדי אל על.

בימים האחרונים הודיעה הנהלת אל על על צעדים דרמטיים כדי לעבור את תקופת השפל הזו בעקבות מגפת הקורונה ובהם פיטורים של אלף עובדים, מה שגרם להם להתארגן ולהפגין את מחאתם נגד המהלך.

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק אמר: "לצערי, אנחנו נמצאים בתוך משבר שעד היום לא הכרנו. בשלושת החודשים האחרונים עסוקה נציגות העובדים במו"מ רוחבי לכלל עובדי החברה. הנציגות הציגה דרישות לגיטימיות על מנת להביא לשיפור בתנאי הרווחה ושיפור בתנאי השכר שלנו, לשם כך אף שכרנו את שירותיו של פרופסור ירון זליכה, ותוך כדי המו"מ התחיל לכרסם בנו הנגיף הארור הזה…"

בן יצחק ציין שחברת אל על היא נכס אסטרטגי למדינת ישראל, חברה "שמתוך אחריות לאומית טסה בשמיים מאוימים בטילים בזמן שחברות זרות מסרבות להסתכן ולהגיע לפה. חברה שטסה לאזורי אסונות טבע ונוחתת במסלולי נחיתה מאולתרים כדי לחלץ אזרחים ישראלים להשיב אותם הביתה. חברה שמטיסה לוחמים למבצעי חילוץ וחברה שטסה על מנת לעלות ארצה את האחים שלנו, עולים חדשים בשגרה ובמבצעים מיוחדים. ויש עוד אין ספור משימות ויש עוד הרבה לפנינו.."

לדבריו, בזמן שכל מדינה בעולם שומרת על מוביל לאומי בארצו, מעודדת, מסבסדת ותומכת וזה בעוד שיש גשרים ורכבות על מנת לחצות את גבולותיהם. בישראל הוחלט על הפרטת החברה, לאתגר את המוביל הלאומי פעם אחר פעם.. "ועכשיו הגיע ווירוס הקורונה, הממשלה בחרה באופן חריג משאר מדינות העולם להטיל הגבלות מטורפות  – לא לטוס! מכת מוות לתעופה".

הוא קרא לממשלת ישראל לתת חיבוק בחזרה לאל על שבה ש למדינה מניית זהב. "אל על חזקה ישראל חזקה – ישראל ואל על אחד הם", סיכם בן יצחק.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד במחאת עובדי אל על. צילום דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות: אנחה את הוועדים לטוס בחברות ישראליות

ואילו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שהגיע היום לכנס מחאת עובדי אל על שנערכה בנמל התעופה בן-גוריון, אמר: "אנחנו במצב חירום. אל על, החברה שאזרחי המדינה, העובדים וההסתדרות כל כך אוהבים – עומדת בפני קריסה ולאף אחד לא איכפת. אי אפשר לתאר את מצב התעופה בישראל בלעדיה".

"כשיש מצב חירום צריך להתייחס אליו ככזה. אני מצפה שכל הרשויות במדינת ישראל יעזרו לאל על וימנעו את קריסתה ואת קריסת שאר החברות הישראליות, ישראייר וארקיע. אני עומד להנחות את כל הוועדים של ההסתדרות לטוס מעתה רק עם חברות התעופה ישראליות – זה הזמן להראות חוסן ולכידות", הוסיף יו"ר ההסתדרות, וציין: "אני פונה לממשלת ישראל ולעומד בראשה – זוהי שעת חירום ויש להזרים סכום ראשוני לחברה על מנת שתוכל לעבור את התקופה. כולם צריכים להתגייס לטובת העניין, לא רק לדבר – אלא לעשות. לא צריך להקים עוד ועדה, אלא לקבל החלטות".

נזכיר כי בר-דוד התריע עוד בטרם החמיר משבר הקורונה, מפני מצבן של חברות התעופה הישראליות העומדות בפני אתגרים רבים. במכתב ששלח בתאריך 19 בפברואר לראש הממשלה נתניהו ולשרי התחבורה והתיירות, קרא להם בר-דוד לקיים דיון דחוף למניעת הקריסה של החברות הישראליות. במקביל, בימים האחרונים יחד עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, הובילו בר-דוד ואדרי את הניסיונות להציל את אל על מקריסה בעקבות משבר הקורונה. זאת תוך קיום דיונים מרתוניים עם הנהלת החברה וועד העובדים, בהם עושים הצוותים את המיטב על מנת לצמצם את הפגיעה בעובדים ובזכויותיהם ותוך דאגה ליציבות החברה.

Exit mobile version