Site icon IAS

נתב"ג : בחודש יולי עברו מעל ל-2 מיליון נוסעים

מהפכת השמיים הפתוחים שוברת את שיאי  תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות  בנתב"ג:  חודש יולי רושם גידול  נוסף בתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג  עם  2,180,738 נוסעים . מעל 4.5 מיליון  נוסעים  יעברו  במהלך הקיץ העמוס ביותר  בנמל התעופה בן גוריון, בימי השיא יעברו בנתב"ג מעל 90,000 נוסעים ביום.

הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי מעלה   את הגידול  בתעופה בישראל מעל הממוצע העולמי: מדו"ח   רשות התעופה האזרחית הדן בהיבטים הכלכליים של התעופה עולה כי בשנים  2012-2016 נרשם בתנועת הנוסעים הבינ"ל בנתב"ג גידול שנתי  הגדול ב 2.5% מהשיעור  הממוצא העולמי. ישראל רושמת  גידול ממוצע של 8.5%  בתנועת הנוסעים בשנים  2012-2016 לעומת הגידול הגלובלי בתעופה בשיעור של כ-6%.

רשות שדות התעופה נערכה לקיץ העמוס ביותר בתולדות נתב"ג  עם כוחות מתוגברים.מטרמינל 1  לטיסות "לואוקוסט"  יוצאות  כ270  טיסות יוצאות  מדי שבוע.

היעדים המובילים  את הטבלה בחודש יולי: איסטנבול (קונקשן), מוסקווה (קונקשן), פריז, אנטלייה, ולרנקה. המדינות המובילות את הגידול הן: טורקיה, יוון, גרמנייה ארה"ב, ורוסיה.

רשות שדות התעופה שבה וממליצה לנוסעים  לבצע רישום לטיסה ( צ'ק אין ) באמצעות האינטרנט מהבית ולהגיע 3 שעות לפני מועד ההמראה .כמו כן מומלץ לנוסעים להוציא כרטיס ביומטרי לביקורת הגבולות. הוצאת הכרטיס הינה חינם ללא כל עלות.  רשות שדות התעופה שבה וממליצה לנוסעים לא להשתמש במוניות לא מורשות. במפלס התחתון ממתינות  לנוסעים מוניות בפיקוח במחיר מחירון ובמפלס העליון מוניות במחיר מוזל ב 12% ממחיר המחירון.

השר כ"ץ ציין כי:" לפיתוח התנועה  הבינלאומית השפעה עצומה על הפיתוח הכלכלי ויעדי התיירות בישראל. חברות התעופה  הינן   מנוע  צמיחה  עיקרי בפיתוח יעדים תיירותיים חדשים והתפתחות תנועת הנוסעים בשדות התעופה .אנחנו ממשיכים לפתוח את שדות התעופה בישראל ומנחיתים את המחירים כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי.

 

Exit mobile version