בעוד עיריית תל אביב, משרדי הממשלה והתקשורת שקועים מעל לראשיהם בשבוע האירוויזיון המתרחש בעצם הימים האלה בעיר, נציגים של התאחדות המלונות, רשתות מלונות שלהן מלונות באילת והתאחדות משרדי הנסיעות פנו אתמול (א') אל שר התיירות יריב לוין בנסיון נוסף למנוע את הפגיעה האנושה, לדבריהם, בענף התיירות בעיר אילת.
עם לא מעט מחמאות לשר היוצא לוין, הם פונים ללב שלו ולפי לשון המכתב: "אנו פונים אליך כמי שהתריע כנגד סגירת שדה דב ובעד פיתוח התיירות בעיר אילת. אנו פונים אליך כמי שהיה שר תיירות פעיל ויוזם, אשר הקפיץ את הענף שנות אור קדימה ונחשב לאחד משרי התיירות הטובים שידענו. אנו פונים אליך בתוקף תפקידך כאחראי על התיירות במדינת ישראל וכמי שבידו למנוע את האסון הכבד המתרגש על עתיד התיירות בעיר אילת, באם חלילה, תתממש הכוונה לסגור את שדה דב. זו תהיה מכת מוות לתיירות באילת, שהיא מקור הפרנסה של רוב תושבי העיר ויעד תיירות מרכזי של ישראל עבור ישראלים ובכלל זה ועדי עובדים, איגודים ומוסדות ואף תיירים".
קדמה למכתב הנוכחי התראה של 15 ראשי רשויות מקומיות נגד סגירת השדה.
במכתב הנוכחי מתריעים מנכ"לי מלונות כמו ליאור רביב מישרוטל, רונן ניסנבאום מדן, אביה מזרחי מגן מפתאל, שבתאי שי מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, חני סובול מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, כי סגירת השדה תפגע באבחה אחת באחד המוקדים התיירותיים של מדינת ישראל ותיזכר היסטורית כמחדל שספק אם ניתן יהיה לתקנו בעתיד. "אנו מבקשים ממך התערבות מידית מתוקף אחריותך. אנו עושים זאת, מאחר וכבר כעת, עם פתיחתו לטיסות של השדה החדש בערבה, אנו חשים על בשרינו את הירידה המשמעותית בכמות הטיסות מנתב"ג לרמון בשיעור של 23% ובנוסף ירידה של 24% בטיסות מחיפה לרמון. על פי התחזיות שלנו, המכה צפויה להיות קשה וכואבת הרבה יותר בחודשים יולי ואוגוסט , שהם החודשים החזקים ביותר בשנה בענף התיירות בעיר, באם ייסגר חלילה, שדה דב ב-1 ביולי".
"הממשלה מקריבה את אילת בעבור יזמות נדל"נית"
הם מוסיפים וכותבים כי "הנתונים, בוודאי, מוכרים היטב לא רק לנו, אלא גם לך ולאנשי המקצוע במשרדך והכתובת הינה על הקיר: ממשלת ישראל מקריבה, בעבור יזמות נדל"נית, את העיר אילת ואת תושביה ופרנסתם ופוגעת פגיעה קשה וחמורה בענפי התיירות (מלונות, קווי תעופה, אטרקציות) ועושה זאת בחוסר אחריות והיעדר חלופה ראויה, ובניגוד מוחלט להגיון. תמצית הסכנה הגדולה טמונה במונח 'יהיה בסדר'. אנחנו יודעים ששום דבר לא יהיה בסדר . אדוני השר, לעומת הירידה הדרמטית בכמות הטיסות לאילת מנתב"ג ומחיפה, לא נרשמה כל ירידה בשיעור הטיסות משדה דב לאילת מאז נפתח רמון – עובדה המלמדת על מרכזיותו של השדה לענף התיירות בעיר ולפרנסת תושביה. המרחק של שדה התעופה רמון מהעיר אילת, הפקקים מהשדה ואליו, מחיר המוניות, משך הזמן ועוד, הופכים את הטיסה מנתב"ג לרמון לבלתי אפשרית, שכן, בנוסף לעומס הכבד כבר היום בנתב"ג, הרי שזמן ההגעה מהחניות אל הטרמינל בנתב"ג, זמן ההמתנה, ההסעה מהטרמינל אל המטוס, ההסעה של המטוס על המסלולים בשדה בינלאומי, ההמתנה להמראה והטיסה, הופכת את הטיסה לאילת לבלתי כדאית, ואת כביש 90 החד מסלולי למלכודת מוות למי שיבחר להגיע לאילת ברכב"
לטענתם, המהלך שמובילה ממשלת ישראל לסגירתו משיקולי נדל"ן, מכריחה את הישראלים בעל כורחם לבחור ביעדים מתחרים לאילת כמו פאפוס, רודוס וכרתים. "כבוד השר, אנו קוראים לך לממש מיד את אחריותך ההיסטורית, להתערב לאלתר, ולפעול לדחיית ההחלטה, על סגירת שדה דב, כדי לאפשר לממשלה ולכנסת הנבחרת לומר את דברה. אין זה מקרה, שכל ראשי הערים בישראל, רוב מוחלט של סיעות הכנסת ושל השרים, סבורים שמדובר בהחלטה מופקרת, פזיזה וחסרת אחריות, המהוה התעלמות פושעת מתושבי אילת, מענף המלונאות והתיירות בעיר הדרומית ומהאינטרסים הלאומיים של ישראל. אין בדעתנו, ללכת כצאן לטבח. יש לנו אחריות גוברת לעשרות האלפים המועסקים על ידינו בענף התיירות בעיר, ללקוחות שלנו ולעתידה ולכלכלתה של העיר אילת, כמו גם לאינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. זו שעת חירום. או מצפים ממך לקום ולעשות מעשה".
בקשה לתגובת השר לוין למכתב טרם נענתה.