Site icon IAS

נמשכים השיבושים באל על

השיבושים באל על נמשכים והערב נאלצה אל על לבטל את הטיסות להונג קונג ולבייג'ין בגלל אי היענות צוותים להפעיל את הטיסות. "למרות פסיקת בית הדין לעבודה הטייסים לא מכבדים את הצווים ושוב פוגעים בלקוחות ומשתמשים בהם כבני ערובה", נמסר מהנהלת אל על.

עד היום בוטלו כ-25 טיסות ועתה נוספו להן שני ביטולים נוספים. ביטולים אלה גרמו למאות נוסעים להפסיד את נסיעתם לחו"ל המתוכננת, אחרים נתקעו בחו"ל עד שפונו בטיסות אלטרנטיביות שגייסה אל על, כמו למשל טיסות בישראייר.

פיצוים

ביטולים אלה העלו לכותרות את נושא הפיצויים. נגה ניר האמן מערוץ 10 סיפרה שבאירופה מדובר בתשלום של כ-600 יורו לנוסע (בישראל מדובר בפיצויים הרבה יותר נמוכים), בגין ביטול או אפילו איחור, כאשר עיצומים מתמשכים לא נחשבים "כוח עליון" ולכן אל על מחויבת לפצות את הנוסעים בהתאם לדין האירופי. עתה פועלת החברה האירופית המתעסקת בנושא באופן שגם נוסעים ישראלים יפוצו באותו סדר גודל כמו האירופים. אל על מסרה בתגובה לערוץ 10: "נפעל בהתאם לדין".

צו בית הדין לעבודה

בית הדין לעבודה הוציא הבוקר צו המורה לטייסי אל על לשוב לעבודה סדירה. הצו שהוצא על ידי השופטת אופירה דגן טוכמכר, הורה גם להסתדרות, לנציגות אל על והקברניטים להפעיל מרותם ופיקוחם הארגוני על נציגי הטייסים לגרום לקיום שקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה על מנת למנוע ביטולי טיסות ולקיים שגרת הדרכות.

הנהלת אל על ברכה כמובן ומסרה: "אנו מברכים על החלטות בית המשפט וקוראים לטייסים לשוב לשולחן המו"מ. צר לנו על הלקוחות שנפגעו כתוצאה משיבושים שהיו בימים האחרונים, אנו מקווים לשוב באופן מיידי לפעילות סדירה על מנת להעניק שירות ללקוחותינו ולטובת עובדי החברה".

"החוק אוסר על טייסים לטוס בלחץ נפשי"

אבל מתגובת הטייסים לפסק הדין אפשר היה לחוש, שזו כנראה לא סוף פסוק: "הנהלת אל על החליטה להתנתק באופן חד צדדי מהטייסים שלה, הטייסים הטובים והמיומנים בעולם. לאחר שקיצצה את שכרם של הטייסים הוותיקים בכ-70% – ממשיכה ההנהלה באותה בריונות כאשר היא מאמינה, בטעות, שהדרך לגרום לטייס לטוס בשקט נפשי הדרוש לעבודתו, עוברת דרך בית הדין".

עוד מסרו הטייסים: "במקום לנהל מו"מ אינטנסיבי ולסיים את כל הסוגיות תוך 24 שעות, ההנהלה חושבת להכניע את בכירי עובדיה בכח הזרוע. בכלל, יש לתמוה למה הנהלה רוצה להכניע עובדים במקום לדבר איתם? או כדברי הקברניט ראובני בבית הדין: 'החוק אוסר על טייסים לטוס בלחץ נפשי". נדמה, כי הנהלת אל על לא מבינה שבעולם של מחסור בטייסים ההתנהלות שלה תשאיר אותה ללא טייסים'".

יו"ר ועד הטייסים, ניר צוק, העביר את החלטת בית המשפט כלשונה לכלל הטייסים וביקשם לכבדה.

 

 

  

Exit mobile version