Site icon IAS

נמל תעופה שני ייבנה על אי מלאכותי בטורקיה

אתר האינטרנט Daily Sabah Business בטורקיה, מדווח כי סקר היתכנות שנערך עבור נמל התעופה Rize-Artvin , השני שאמור להיבנות על אי מלאכותי בטורקיה והשלישי בעולם, נחתם ע"י מועצת התכנון העליונה (High Planning Council -YPK) בשנת 2014.

הנמל החדש ייבנה במתכונת נמל התעופה Ordu-Giresun , גם הוא על אי מלאכותי,שהיסודות יהיו בעומק של 30 מטר, אך יהיה מורכב יותר מבחינת כמות החומרים הדרושה להקמתו. אורכו (3 ק"מ) ורוחבו(45 מטר) של המסלול ייבנה עבור מטוסים צרי גוף בקטגוריה של בואינג 737-800 . בניין הטרמינל והמתקנים האחרים ישרתו 2 מיליון נוסעים בשנה והנמל ייבנה לאורך קו החוף ישילקוי (Ye?ilk?y) ופאזאר (Pazar),שבים השחור, 34 ק"מ ממרכז העיר ריזה (Rize), וכמאה וחמישה ק"מ מטרבזון  (Trabzon).

עבודות המיפוי ומדידות עומק הקידוח הושלמו, כמו כן בניית שובר גלים. עלות בניית נמל התעופה החדש מוערכת ב- 205 מיליון דולר.

הרעיון של שר התחבורה ישראל כץ לבנות נמל תעופה בינלאומי נוסף לישראל, באי מלאכותי מול חופי ישראל עלה לדיון לא מעט פעמים, כמו גם הרעיון להקמת אי מלאכותי מול חופי רצועת עזה, שיקל לדבריו על מצוקת הפלסטינים. רעיונות יפים שלצערנו לא הבשילו עד לרגע זה, אולי לאור התחממות היחסים הדיפלומטיים עם טורקיה ניתן לקבל כמה "טיפים" מידידתנו טורקיה. 

Exit mobile version