Site icon IAS

נמל התעופה של הלסינקי: הקלות בכמות הנוזלים המותרת בכבודת היד

נמל התעופה של הלסינקי. צילום Depositphotos

החל מאתמול (28 ביוני 2023) Finavia, החברה המנהלת את נמלי התעופה ברחבי פינלנד, מתירה לנוסעים להביא עימם עד שני ליטר נוזלים בכבודת היד, כאשר עד כה מותר היה לשאת עד 100 מ"ל או 0.1 ליטר בלבד. נמל התעופה התקין סורקים חדישים המשתמשים בטכנולוגיית טומוגרפיה ממוחשבת, והצטרף לנמלי תעופה נוספים באירופה.

מנהל האבטחה של נמל התעופה ארי קומארה (Ari Kumara): "המעבר בנמל התעופה של הלסינקי יהפוך לקל יותר הודות לציוד בקרת אבטחה מודרני."

בקיץ 2022 השיקה Finavia את השלב הראשון של פרויקט האבטחה – אזור אבטחה מחודש ב-HEL המורכב משמונה נתיבי אבטחה מצוידים בסורקים חדשים. בעוד שגודל מיכל הנוזל המרבי נותר על 100 מ"ל, הסורקים החדשים הביאו לכך שהנוסעים לא היו צריכים עוד להסיר נוזלים ומכשירי אלקטרוניקה מתיקי היד שלהם, מה שהאיץ את הליך האבטחה ושיפר את חוויית הנוסעים. השלב השני והאחרון הסתיים החודש עם פתיחתם של שני צירי אבטחה נוספים וכל 10 הנתיבים נכנסו לפעילות. הסרת ההגבלה תקפה לנמל התעופה של הלסינקי בלבד, ולא בנמלי תעופה אחרים במדינה בהנהלת Finavia או עבור נוסעי הטרנזיט בהלסינקי.

קומארה הוסיף ואמר: "בכל הנוגע לפיתוח שירותים, Finavia היא חלוצה, חשוב לנו לשרת את הנוסעים שלנו כמה שיותר טוב ולספק להם חווית נסיעה נעימה. אנו מאמינים שעם הטכנולוגיה החדשה הזו נוכל להציע לנוסעים שלנו מעבר חלק ורגוע יותר במסע שלהם".

בעקבות גילוי מזימת פצצות המבוססות על נוזלים, בשנת 2006, שכוונתם לפוצץ מטוסים, רשויות נמלי התעופה הגבילו את כמות הנוזלים שכל נוסע יכול לשאת איתו בכבודת היד. עד כה רק קומץ נמלי תעופה ברחבי העולם הטמיעו סורקי CT למטרה זו, אך המספר הולך וגדל. בבריטניה, לונדון סיטי (LCY) היה הראשון שהסיר את מגבלות ה-100 מ"ל, בעוד נמלי תעופה נוספים בבריטניה צפויים לפעול באופן דומה בקרוב.

Exit mobile version