Site icon IAS

נמל התעופה של בודפשט: 2023 אחת השנים המוצלחות

נמל התעופה בבודפשט. מהצומחים באירופה. צילום Depositphotos

למרות האתגרים הרבים, 2023 הייתה אחת השנים המוצלחות בהיסטוריה של נמל התעופה של בודפשט. תנועת הנוסעים עלתה על הציפיות בשנה שעברה, כאשר 14.7 מיליון נוסעים עברו בנמל התעופה הבינלאומי פרנץ ליסט, התאוששות של 91% מהרמה שלפני מגפת הקורונה. נמל התעופה צופה השנה להתאוששות מלאה של מספר הנוסעים לרמה שלפני מגפת הקורונה.

תעשיית התעופה אישרה את התקדמות נמל התעופה על ידי שדרוג הדירוג שלו לארבעה כוכבים, והנוסעים בחרו בנמל התעופה של בודפשט לנמל התעופה הטוב ביותר באירופה ולשדה התעופה הטוב ביותר במזרח אירופה בפעם העשירית. אמנם תוצאות המחקר משקפות את דעותיהם של ההונגרים, אך המשותף להם הוא שכולם משקפים איכות גבוהה וחווית נוסע יוצאת דופן. שדה התעופה של בודפשט דורג כטוב ביותר על ידי הנוסעים בניקיון השירותים, באיכות שירות ה-Wi-Fi ומתקני הבידור.

בשנה שעברה, 131 טיסות ישירות של 39 חברות תעופה היו זמינות מבודפשט, כולל לארבע ערים סיניות, בייג'ינג, שנגחאי, נינגבו וצ'ונגצ'ינג, מה שהוביל לעלייה במספר הנוסעים העסקיים, אך גם נוסעי הפנאי ממשיכים להוות נתח משמעותי מהתנועה. בסך הכל, מספר הנוסעים שאינם מאזור שנגן ושנגן גדל ב-30% ו-15% בהתאמה בשנת 2023. היעדים הפופולריים ביותר בשנה שעברה היו לונדון ואיסטנבול.

בשנת 2023 חוו הנוסעים התפתחויות חדשות כמו הרחבת מערכת שליחת המזוודות בשירות עצמי, ופתיחת מרפסת תצפית ועישון חדשה בטרמינל 2B. שירותים ידידותיים למשפחות שופרו עם אזורי משחקים חדשים לילדים, ומערך האבטחה הפך לנוח יותר.

נפח המטען האווירי עבר את רף החלומות הקודם עד סוף השנה; 201,306 טון שנרשמו מייצגים עלייה של 3.8% לעומת 2022 ו-48.5% לעומת 2019. התפתחות דינמית זו היא תוצאה יוצאת דופן ברמה בינלאומית; העלייה של כמעט 50% בהשוואה לשנה שקדמה למגפה היא חריגה במיוחד.

Exit mobile version