Site icon IAS

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי יהפוך לגדול בעולם

הדמיה של הטרמינל החדש בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי. צילום נמל התעופה DXB

שליט דובאי, שיח' מוחמד בן ראשיד אל-מקטום (Sheikh Mohammed bin Rashid al-Maktoum), נתן אור ירוק לתוכניות הסופיות של הטרמינלים החדשים בנמל התעופה הבינלאומי אל מקטום. הודעה זו מגיעה עם מאמציה של המדינה "להכין את הקרקע לקראת 40 השנים הבאות של צמיחה צפויה בתעשיית התעופה של דובאי".

שליט דובאי אל-מקטום חשף כי חמשת הטרמינלים, המיועדים לבנייה בעלות של 35 מיליארד דולר, יגדילו בסופו של דבר את קיבולת הנוסעים של נמל התעופה ל-260 מיליון נוסעים בשנה, מה שיאפשר לנמל התעופה ליהנות מהקיבולת הגדולה בעולם. רוב הנוסעים לדובאי יגיעו לנמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB), שאירח 86.9 מיליון נוסעים בשנת 2023 והוא ביתה של חברת התעופה אימירייטס. נמל התעופה של דובאי מדורג שני אחר נמל התעופה הארטספילד-ג'קסון אטלנטה עם 104,653,451 נוסעים ב-2023 –לחצו כאן לכתבה בנושא.

שליט דובאי אל-מקטום גם הזכיר כי נמל התעופה DWC יהיה גדול פי חמישה מנמל התעופה הבינלאומי הנוכחי של דובאי, מתוך כוונה להעביר בהדרגה את כל הפעילות מ-DXB לנמל החדש במהלך 10 שנים. על פי ההודעה, השלב הראשוני של הפרויקט אמור להסתיים באותה מסגרת זמן, ומתגאה ביכולת להכיל 150 מיליון נוסעים בשנה.

לדובאי יש חזונות שאפתניים עבור נמל התעופה שלה. עם תוכניות ל-400 שערי יציאה, חמישה מסלולים מקבילים, מערכת העברת אנשים אוטומטית ומרכז תחבורה יבשתי משולב לכבישים, רכבת תחתית ותחבורה אווירית עירונית. נמל התעופה צפוי להשתרע על שטח כולל של 70 קמ"ר ויוכל לטפל בקיבולת מטען של 12 מיליון טון בשנה.

פול גריפית'ס (Paul Griffiths), מנכ"ל נמלי התעופה של דובא, אמרי: "צמיחתה של דובאי תמיד הייתה יד ביד עם צמיחת תשתית התעופה שלה והיום אנחנו עדים לצעד נועז נוסף בדרך. ההכרזה על השלב השני בהרחבת נמל התעופה הבינלאומי של דובאי בהשקעה של כ-34.8 מיליארד דולר, על ידי בעלי העניין הרבים יספק חוויה נוחה ואיכותית ללקוחותינו. זה יחזק עוד יותר את מעמדה של דובאי כמרכז תעופה מוביל בבמה העולמית".

Exit mobile version