Site icon IAS

ני-האו היינאן איירליינס

השפה הסינית שאינה כה שגורה בשפתינו היומיומית נשמעה היום בטבעיות במלון דן תל אביב כחלק מתפאורה חגיגית של אירוע היכרות עם חברת התעופה הסינית, היינאן איירליינס, שתתחיל לטוס לישראל ב-28 לאפריל 2016 ותפעיל 3 טיסות שבועיות בקו בייג'ין- ת"א – בייג'ין.

יונתן בנטל, סמנכ"ל היינאן איירליינס בישראל, שהנחה גם את האירוע, הפתיע את המוזמנים בפתיחת דבריו בשפה הסינית: " גבירותיי ורבותיי, חברים יקרים בוקר טוב , אני שמח ונרגש מאוד לראות אתכם כאן היום ולהציג בפניכם את קו התעופה החדש של חברת היינאן איירליינס מתל אביב לבייג'ין" .

יונתן, בוגר לימודי מזרח אסיה בישראל ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת צ'ינגחואה (הטכניון הסיני) בבירת סין, שימש בשנתיים האחרונות כמנהל לשכת משרד התיירות של ישראל בבייג'ין במאמץ לשווק את ישראל כיעד תיירותי ולקח חלק פעיל בשכנועה של היינאן איירליינס לטוס לישראל.

יונתן מסביר שאחד ההישגים הגדולים בהבאת חברת תעופה סינית לישראל הוא שינוי המודעות בקרב הסינים למדינת ישראל כיעד תיירותי. הקשר בין אישורה של ממשלת סין לאפשר את הגעתה של חברת תעופה סינית נתן אור ירוק לאזרחים בסין, שישראל היא יעד תיירותי בטוח.

באירוע השתתף אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות שאמר: "אני רואה פוטנציאל גדול בתיירות מסין. יש לנו אינדיקציות מאוד חיוביות שמאמצי השיווק שלנו שם עובדים. למשל במרתון ירושלים בשנה שעברה השתתפו 6 סינים במרתון ירושלים השנה השתתפו כבר 170 סינים".

עוד ציין הלוי, כי "בשבילי פתיחת הפעילות של היינאן איירליינס זה סגירת מעגל. לפני כשנתיים הייתי בסין וקיימתי פגישות עם הנהלת החברה. מאז היינו איתם בקשר ועזרנו להם בבדיקות לאתר את הפוטנציאל הכלכלי בהפעלת הקו לישראל ואת ההזדמנויות הכלכליות הגלומות בהפעלתו. לישראל יש הרבה מה להציע לסינים בעיקר בתחומי החדשנות והטכנולוגיה ובאשר לתיירות – בשנה הבאה יתחיל לפעול נמל התעופה רמון בתמנע, המאפשר גישה לאילת ולים המלח".

חברת היינאן איירליינס היא בבעלות קבוצת HNA TOURISM , שהוכתרה לא מכבר בתואר קבוצת התיירות המובילה בעולם. נוסדה בבייג'ין ב-2007 והיא עוסקת במגוון נושאים מקצועיים, כמו תיירות, תעופה, מלונות, כלכלת תיירות, תיירות קבוצות ובודדים, תיירות מקוונת ואינטרנט. בחודש יולי האחרון נכנסה הקבוצה לרשימת 500 החברות הגדולות בעולם והיא ממוקמת כיום במקום ה-464. כיום, מחזיקה הקבוצה בנכסים בשווי של 120 מיליארד יואן ומעסיקה למעלה מ-10,000 עובדים.

חברת התעופה היינאן איירליינס נוסדה ב-1993, חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין והרביעית בגודלה במדינה. החברה רושמת 22 שנות מצוינות בטיחותית ולמעלה מ-5 מיליון שעות טיסה, בשנת 2015 נכנסה לרשימת 10 חברות התעופה הבטוחות ביותר על פי מדד JADEC. רווחי החברה עמדו בשנת 2015 על 3 מיליארד יואן (462 מיליון דולר), עלייה של 16% בהשוואה ל-2014.

כבר מהטיסה הראשונה שהפעילה בקו האייקו – בייג'ין קידשה החברה את ערכי המצוינות בשרות וזכתה ב-5 השנים האחרונות בחמישה כוכבי SKYTRAX (מדרגת את חברות התעופה על פי קטגוריות שונות, פרס האוסקר של עולם התעופה). אשתקד זכתה החברה בתואר "מחלקת העסקים הטובה בעולם" על ידי WTA.

בשנים האחרונות שמה לה החברה ליעד להפוך למותג בינלאומי מוביל והיא מפעילה 600 קווי תעופה ל-90 יעדים בסין, אסיה- פסיפיק, צפון אמריקה ואירופה. לחברה 8 בסיסים בסין: האייקו, בייג'ין, סיאן, טאי – יואן, אורומוצ'י, דאליאן, גואנגז'ו ושנז'ן. מעבר לקו החדש לתל אביב, תשיק חברת התעופה 3 קווים בשנה (בשנים הקרובות) יעדים נוספים שיושקו השנה: בייג'ין – מנצ'סטר, בייג'ין- קלגרי, סיאן – סידני, בייג'ין – טוקיו.

צי החברה מונה 146 מטוסים (23 רחבי גוף) ברובם בואינג 787 , 737 ו-767 כמו גם מטוסי איירבוס A330-200/300 . מטוס הבואינג A330 יפעל בקו לתל אביב ובקווים: בייג'ין – בריסל, בייג'ין – ברלין, האנגז'ו – סיאן – פריז, בייג'ין- פראג ובייג'ין – מנצ'סטר . במטוס האיירבוס A330-200 שיפעל בקו לישראל 249 מושבים: 15 במחלקת עסקים ,בתצורה 2-2-2 ו- 234 מושבים במחלקת תיירים, בתצורה 2-4-2 .

החברה מציבה סטנדרט גבוה במיוחד במונחי מרווח בין המושבים ונוחות הנוסע בכל המחלקות. מושבי מחלקת העסקים נפתחים למיטות והמרווח בין המושבים הוא 74 אינץ'. שירות לימוזינה מנמל התעופה למלון ובחזרה (הזמנה מראש ובתשלום). טרקלין מפואר, בידוק נפרד, ארוחות גורמה, מערכת בידור אישית, מסך מגע HD  אישי, מבחר של 100 סרטים, 50 סדרות טלוויזיה, משחקי מחשב, האזנה ל-750 אלבומי מוסיקה.

במחלקת תיירים, הנוסעים ייהנו מתאורה אישית עם מסכי LED מגע אישי להפעלת מערכת הבידור, אודיו ומשחקים בעת הטיסה. סכו"ם וארוחות כשרות זמינים בכל המחלקות .

הטיסות יופעלו במתכונת של 3 טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי וחמישי. הטיסה מתל אביב (HU7958) תמריא בשעה 13:25 ותנחת בבייג'ין בשעה 05:00 ביום למחרת. הטיסה מתל אביב תארך 9 שעות וחצי. הטיסה מבייג'ין ( HU7957) תמריא בשעה 1:55 ותנחת בנתב"ג ב-8:10 , תארך 11 שעות ו-15 דקות. טיסות המשך נוחות מבייג'ין למגוון יעדים בסין והמזרח הרחוק.

לי ליאנג, מנכ"ל היינאן איירליינס בישראל:" היום הוא יום מיוחד עבורנו, ברצוני להודות לאמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות ולבשר לו שהטיסה מבייג'ין מלאה לחלוטין. אני מאמין שנגדיל את מספר התיירים שיגיעו לישראל עם הפעלת הטיסות של היינאן איירליינס. אני שמח שתוקפה של אשרת הכניסה לסין הניתנת לישראלים היא 10 שנים, הודות לעבודה דיפלומטית טובה שנעשתה מצד שתי המדינות."

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל:" אני בטוח ששיתוף הפעולה בין חברת התעופה היינאן איירליינס לתעשיית התיירות בישראל תביא איתה מעבר לתיירים, גם קשרים טובים ושיתוף פעולה בתחומים רבים בין המדינות".    

 

 

Exit mobile version