Site icon IAS

ניסנקורן לנתניהו וכץ: לעצור תחרות בלתי הוגנת כלפי חברות התעופה הישראליות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן העביר הבוקר (ה') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר התחבורה ישראל כץ, בו קרא להם ניסנקורן לעצור את "התחרות הבלתי-הוגנת והאפליה לרעה של חברות תעופה ישראליות לעומת חברות תעופה זרות", כדבריו.

מכתבו של ניסנקורן נשלח, בין היתר, לאחר שנודע כי בכוונת הממשלה לאשר לחברת התעופה ההודית AIR INDIA לטוס לישראל וממנה בנתיב טיסה מיוחד, העובר מעל ערב הסעודית. נתיב זה מקצר את משך הטיסה בשעתיים לעומת משך טיסה של חברות ישראליות להודו, שמסיבות ביטחוניות נבצר מהן לטוס מעל מדינות כמו ערב הסעודית.

"החלטה שכזו", כתב ניסנקורן, "אינה לוקחת בחשבון מגבלות המוטלות על חברות תעופה ישראליות, מעצם היותן כאלה, יוצרת תחרות בלתי הוגנת ומפלה לרעה את ענף התעופה הישראלי. תוצאת הדברים הינה שהממשלה מעדיפה חברות זרות על פני חברות ישראליות, תוך פגיעה כלכלית קשה בחברות התעופה הישראליות ובפרנסתם של אלפי עובדים ישראלים מסורים".

במכתבו קרא ניסנקורן "לעצור כל מהלך היוצר תחרות בלתי הוגנת בין חברות תעופה ישראליות לחברות תעופה זרות, עד אשר יימצאו הדרכים שיאפשרו לחברות התעופה הישראליות להתחרות בצורה הוגנת ושוויונית אל מול החברות הזרות".

Exit mobile version