Site icon IAS

נחתם בלוקסמבורג הסכם שמיים פתוחים

מחברת התעופה איזי ג'ט נמסר שהיא מקדמת בברכה את חתימת הסכם שמיים פתוחים, שנחתם אתמול במעמד שרי תחבורה מהאיחוד האירופי ומישראל. כשותפה ארוכת טווח של ישראל, שהביאה את מודל טיסות הלואו-קוסט ב-2009 לארץ וכיום היא חברת התעופה הזרה השנייה מבחינת היקף פעילותה בשוק הישראלי.
 
באיזי ג'ט מאמינים שההסכם הזה יועיל לתעשיית התיירות הישראלית ולכלכלה הישראלית בכלל. איזי ג'ט הביעה זה מכבר את רצונה להרחיב את שירותיה מישראל ליעדים נוספים באירופה. "אנו מצפים להפוך לחברת התעופה המועדפת המחברת בין אירופה וישראל המציעה ללקוחות טיסות במחירים ברי השגה עם שירות פשוט ויעיל", אומרים באיזי ג'ט.
 
כאמור, אתמול נחתם הסכם "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי בלוקסמבורג לאחר שלאחרונה אושר ע"י הממשלה בישראל. תומכי ההסכם בטוחים שההסכם צפוי להגביר את הטיסות לישראל וממנה, להוריד את מחירי הטיסות ולתרום לכלכלת המדינה.
 
מנגד, חברות התעופה הישראליות טוענות שהשמיים פתוחים כבר הרבה שנים ומיותר "להפקיר" את מה שעוד נותר, בעוד שהממשלות באירופה לא ממהרות לעשות כך. במקרים רבים אמר מנכ"ל אל על אליעזר שקדי בנושא השמיים הפתוחים: "בטיל הראשון כל חברות התעופה הזרות יפסיקו לטוס בעוד אל על תמשיך תמיד לעמוד לשירות האזרחים בישראל".
 
רק הזמן יתן תשובה לשאלה  האם זה עתיד של "שמיים רעים" או "שמיים טובים" לכלכלת מדינת ישראל.

Exit mobile version