Site icon IAS

נחנך מסלול ההסעה החדש E "אקו" בנתב"ג

מטוס ראשון של חברת אל על  בטיסה 007 לניו יורק הסיע לפני שעה קלה לעבר ההמראה על מסלול ההסעה E  "אקו"-  מסלול ההסעה  החדש למטוסים  שהינו חלק מפרויקט שדרוג  מערך המסלולים בנתב"ג שיסתיים ברבעון הראשון של  2014.

.

מסלול E ( "אקו")  הינו מסלול הסעה חדש המקביל ממערב למסלול 03/21  ומקצר משמעותית את זמני הסעת המטוסים בתפעול יעיל, חסכון בזיהום אוויר וחסכון בדלק לחברות התעופה.המסלול מוביל   מרחבות החנייה ועד לחיבור עם מסלול 08-26  מסלול ההמראות הראשי בנתב"ג.

 

המסלול יאפשר למטוסים ובמיוחד אלו החונים ברחבות חניית טרמינל 1  מסלול מקוצר למסלול ההמראות הראשי בנתב"ג (08/26) .

 

מסלול  אקו  החדש לאורך של 2.700 מ' וברוחב 60 מ'  הותאם גם להסעת מטוסים גדולים כדוגמת מטוס ה איירובס A380.

 

מנהל נתב"ג שמואל זכאי שוחח עם אליעזר שקדי , מנכ"ל אל על,  וברך אותו על הרגע ההיסטורי שחברת על אל הייתה שותפה לו הבוקר. זכאי אמר  כי: " ההסעה הראשונה לעבר מסלול ההמראה על מסלול   E   הוא רגע היסטורי ומרגש עבורי. 

 

מסלול  הסעה חדש שלא היה קיים  בנתב"ג והינו מסלול מרכזי בפרויקט שדרוג מערך המסלולים  מהווה נק' ציון היסטורית בנתב"ג. נתב"ג הינו בין שדות התעופה  הראשונים בעולם שהשקיעו בהתאמת  התשתיות  גם לדור העתיד של מטוסי הסילון.

 

השלב  האחרון בפרויקט המסלולים  המנוהל בלוחות זמנים קצרים  צפוי להסתיים בתחילת -2014  הודות לעבודה מאומצת סביב השעון  פקוח ובקרה צמודים  והכל תוך גידול בתנועת המטוסים  והנוסעים  בנתב"ג.

 

השנה  הינה שנה של   תנועת שיא של  מטוסים   בנתב"ג ואנו מצויים בעיצומו של פרויקט תשתיות רחב היקף, המבוצע במקביל לתפעולו המלא של נתב"ג. הפרויקט   מהווה  צעד משמעותי בהשקעה בתשתיות נתב"ג  במטרה להביאם לעמידה בסטנדרטים בינלאומיים מובילים של בטיחות שדות תעופה  ולאפשר את הגדלת הקיבולת האווירית של נתב"ג".

 

 

Exit mobile version