ב-7 החודשים שחלפו השנה נתח הפעילות של אל על בנתב"ג ממשיך להיות מתחת לקו 30% ועמד על 29.1%. על פי התחזית של רשות שדות התעופה אמורה אל על לסיים את השנה עם שיעור פעילות של 32.8% אבל, מה שבשלב זה לא נראה באופק. בולטת תופעת הירידה בשיעור הפעילות של אל על בנתב"ג. בשנת 2014 שיעור הפעילות בנתב"ג היה 33.3%, בשנת 2015 שיעור הפעילות היה 35.4% ובשנת 2016 שיעור הפעילות היה 36%.
התהפכות המגמה
התהפכות המגמה בנתח השוק של אל על בנתב"ג נובעת בעיקר בגלל הסכם פתיחת השמיים עם האיחוד אירופי שגרם לגידול בטיסות הלואו קוסט, הצטרפות לפעילות בנתב"ג של חברות תעופה סדירות וגידול בפעילות של החברות הסדירות הקיימות. על פי דוח רשות התעופה האזרחית צפי הגידול בפעילות בנתב"ג בקיץ 2017 הוא 17% בהשוואה להיצע הטיסות בקיץ 2016, וזה בהמשך למגמת הגידול המשמעותי בהיצע הטיסות בעונות הקיץ של 2013, 2014, 2015 ו-2016.
הגדלת כושר הייצור
כאשר שיעור הפעילות בנתב"ג עולה חייבת אל על להגדיל את כושר היצור שלה והוא קשור לנתונים אחרים. על פי דוח החברה בתום הרבעון הראשון של השנה היצע המושבים במונחי ASK (Available Seat Kilometer) גדל ב-1.3% והמספר הנוסעים שלה בתשלום כפול המרחק המוטס (RPK – Revenue Passenger Kilometer) גדל בשיעור של 5.1% בהשוואה לרבעון הראשון ב-2016. לפיכך שיעור התפוסה המשוקלל בתום הרבעון הראשון של השנה היה 83.7%, בהשוואה ל-80.6% בתום הרבעון הראשון של 2016. מה ישתנה בכושר היצור של אל על בתום הרבעון השני של השנה נוכל לדעת בדוח המאזני של החברה האמור להתפרסם החודש.
טיסות בינלאומיות בנתב"ג במצטבר
ב-7 החודשים שחלפו השנה עברו בטיסות בינלאומיות בנתב"ג 10,856,273 נוסעים (נכנסים ויוצאים), גידול של ,16.98% בהשוואה ל-9,279,663 נוסעים שעברו בנתב"ג ב-2016. בחודש יולי עצמו עברו בטיסות בינלאומיות בנתב"ג 2,180,804 נוסעים, שגם זה גידול של 13.23% בהשוואה ל-1,925,855 נוסעים שעברו בנתב"ג ב-2016. בסך הכל בטיסות בינלאומיות וטיסות פנים ארציות עברו, ב-7 החודשים שחלפו, 11,217,654 נוסעים, גידול של 16.29% בהשוואה ל-9,645,654 נוסעים שעברו בנמל ב-2016.
הפעילות המצטברת של חברות התעופה
אל על הטיסה במצטבר בטיסות הבינלאומיות ב-7 החודשים שחלפו 3,226,087 נוסעים, גידול של 2.61% בהשוואה ל-3,143,810 נוסעים שהיא הטיסה בתקופה המקבילה ב-2016. בולטת מאוד העובדה שנתח הפעילות שלה בנתב"ג ממשיך להיות מתחת ל-30% והגיע ב-7 החודשים שחלפו ל-29.71%. יתרה מכך, בחודש יולי השנה הטיסה אל על בטיסות הבינלאומיות 588,853 נוסעים, שזו הייתה ירידה של 2.91% בהשוואה ל-606,524 נוסעים שהיא הטיסה ביולי 2016, מה שגרם לה לתפוס רק נתח פעילות של 27% באותו החודש בנתב"ג.
טורקיש איירליינס, התופסת את המקום השני בפעילות בנתב"ג, הטיסה במצטבר בטיסות הבינלאומיות ב-7 החודשים שחלפו 546,035 נוסעים, עליה של 8.72% בהשוואה ל-502,229 נוסעים שהטיסה בתקופה המקבילה ב-2016.
איזי ג'ט, התופסת את המקום השלישי בפעילות בנתב"ג, הטיסה במצטבר בטיסות הבינלאומיות 451,509 נוסעים, גידול של 8.95%. אחריה ברשימה, איירופלוט עם 451,108 נוסעים, ישראייר עם 354,599 נוסעים (עם גידול מרשים שך 59.65%), וויז אייר עם 336,037 נוסעים, אוקראיין איירליינס עם 335,822 נוסעים, ארקיע עם 317,938 נוסעים ולופטהנזה עם 316,443 נוסעים.
חברות התעופה הישראליות
תנועת הנוסעים המצטברת של חברות התעופה הישראליות, בטיסות הבינלאומיות ב-7 החודשים שחלפו הייתה 3,933,478 נוסעים, גידול של 7.22% בהשוואה ל-3,668,538 נוסעים בתקופה המקבילה ב-2016. סך כל פעילותן תפסה נתח של 36.23% בנתב"ג. ארקיע תפסה את המקום השני בפעילות המצטברת של החברות הישראליות עם גידול של 6.11% כשבולט מאוד, פעילותה בחודש יולי בו היא תפסה את המקום השני אחרי אל על בקרב כל חברות התעופה, למרות ירידה של 3.76% בהשוואה לפעילותה ביולי 2016.