ארגון יאט"א (IATA) פרסם את תוצאות תנועת הנוסעים העולמית לחודש נובמבר 2014 ,שרשמה גידול אופייני לחודשים האחרונים. רווח נוסע לק"מ (RPKs) עלה ב-6% בהשוואה לנובמבר 2013, הקיבולת גדלה ב-5.4% מה שהוביל לעלייה בגורם העומס ב-0.5% ל-76.7%.
הגידול נבע בעיקר משווקים מקומיים שרשמו עלייה של 6.9% בהשוואה לנובמבר 2013 ובמיוחד שוק התעופה הסיני, שזינק ב-15.4% בהשוואה לנובמבר שעבר. לעומת זאת, תנועת הנוסעים הבינלאומית רשמה האטה קלה לקראת סוף השנה.
"תנועת הנוסעים בחודש נובמבר 2014 הייתה חיובית אבל התמונה הכוללת היא מעורבת. לדוגמא, תנועת הנוסעים הבינלאומית בארצות כמו סין והודו לא היו גבוהים במיוחד למרות ירידה במחירי דלק המטוסים", אמר טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א.
שוק התעופה הבינלאומי
תנועת הנוסעים הבינלאומית רשמה עלייה של 5.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הקיבולת עלתה בשיעור של 5.9% וגורם העומס הגיע לרמה של 75.1%. כל האזורים, למעט אפריקה דיווחו על עלייה, עם זאת, בהשוואה לחודש אוקטובר הצמיחה הייתה איטית יותר.
חברות התעופה האירופאיות מדווחות על גידול של 5.6% בתנועת הנוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד הודות לביקושם הגדולים בקרב חברות הלאו קוסט. הקיבולת גדלה ב-4.9% וגורם העומס עמד על 77.7%.
חברות התעופה מאזור אסיה – פסיפיק רשמו עלייה בביקוש בשיעור של 4.9% בהשוואה לנובמבר 2013 והראו סימני האטה בפעילות האזורית.הקיבולת רשמה עלייה של 5.6% וגורם העומס הגיע לרמה של 74.6%.
חברות התעופה בצפון אמריקה רשמו עלייה של 2% בביקוש בהשוואה ל-2013 , שיפור לעומת חודש אוקטובר בו נרשמה עלייה של 1.6% בלבד. גם הקיבולת עלתה ב-3.1% מה שגרם לגורם העומס לעמוד על 76.8%. הנתונים האחרונים מצביעים על שיפור בנסיעות עסקים ופנאי.
אזור המזרח התיכון רשם עלייה חדה בתנועת נוסעים שעמדה על 11.7%, החודש הרביעי ברציפות הודות לירידת מחירי הדלק הסילוני. הקיבולת עלתה ב-13.9% וגורם העומס עמד על 70.1%.
מגמה חיובית גם באמריקה הלטינית עם גידול של 4.9%. הקיבולת גדלה ב-5.7% וגורם העומס עמד על 78.8%. למרות הירידה גורם העומס היה עדיין גבוה.
חברות התעופה האפריקאיות היו היחידות לרשום ירידה בביקושים בשיעור של 2.5% . הקיבולת ירדה ב-2.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וגורם העומס ירד ל- 63.8%. תנועת הנוסעים חזרה לרמות נמוכות של שנת 2012 . השפעת מחלת האבולה הייתה מוגבלת לאזור גיניאה, ליבריה וסיירה לאון (שווקים המהווים חלק קטן מהתנועה האווירית באפריקה).
שוק התעופה המקומי
סין הובילה ברשימה עם עלייה דו ספרתית של 15.4% בהשוואה לנובמבר 2013. אוסטרליה רשמה ירידה בביקושים, מגמה שמלווה את האזור החל משנת 2013.
תעשיית התעופה עדיין נחשבת למקור כלכלי חשוב בשוק העבודה העולמי והתחזית לשנת 2015 עומדת על רווח של 25 מיליארד דולר וכ-7 דולר לנוסע.
"התעשייה כולה עושה מאמצים לשפר את חווית הנסיעה. השנה נראה שיפור גם במערכות ההפצה עבור הנוסעים שיציגו את המוצרים ביעילות גדולה יותר. נוסעים רבים יותר ייהנו מאפשרויות שירות צ'ק אין ושליחת כבודה עצמית, שיחסכו זמן יקר" , אמר טיילר.