Site icon IAS

נא לא להטות את גב המושב לאחור !

חברות התעופה בעולם משקיעות מיליוני דולרים לשדרוג מושבי המטוסים. מושבים הנפתחים למיטות, ריפוד נוח לידיים ולראש, מושבים ארגונומיים, מושבים קלים יותר המפחיתים צריכת דלק וזיהום ועוד.
 
האם חברות התעופה דואגות למרווח גדול יותר בין המושבים? האם גב המושב נייד או מקובע? התשובה לא מעודדת. רוב חברות התעופה לא מגדילות את המרווח בין המושבים וגם לא דואגות לקבע את גב המושב. התוצאה, נוסעים מתוסכלים, כך עולה מסקר שביצע אתר האינטרנט SKYSCANNER.
 
9 נוסעים מתוך 10 שהשתתפו בסקר רוצה לראות את גב מושבי הנוסעים מקובע. 91% ממשתתפי הסקר היו שמחים אם יהיה חוק האוסר את האפשרות להטות את גב המושב בטיסות קצרות ו-43% הנשאלים מבקש להגביל את מספר הפעמים המאפשרים לנוסע להטות את גב המושב בטיסות ארוכות טווח. 
 
שליש מהנשאלים טוען שנגרם לו אי נוחות במהלך הטיסה כתוצאה מהטיית גב המושב ואף 3% גילו שסבלו מפציעה כלשהי.
 
"התמיכה החזקה לשינוי הנהלים בהטיית גב המושב הגיונית", אומרת הפסיכולוגית ד"ר בקי ספלמן, מנהלת קלינית במרפאה פרטית. " ההשפעה של הטיית גב המושב יכולה לגרום כעס, מתח, חרדה ותסכול אצל הנוסע מאחור" .
 
" קיימים 2 סוגי אנשים בטיסות: הטיפוס "המתחשב" בזולת והשני "הלא מתחשב" שירצה לשפר את נוחיותו על חשבון אחרים", הוסיף הפסיכולוג.
 
הסקר מצא, ש-70% מהלא מתחשבים היטה את גב המושב גם אם נוסעת בהריון ישבה מאחור ו-80% במקרה של נוסע קשיש מאחור.
 
נשים בגיל 18-24 נכללות בקטגוריה של המתחשבות יותר ואילו גברים מעל 35 הם בסבירות גדולה בקטגוריה של הלא מתחשבים.
 
עוד עולה מהסקר ששליש מהנוסעים מודאג מהתגובה של הנוסע מלפניו כשיידרש להחזיר את גב המושב למקומו ו-64% אמרו שהם לא ידרשו מהנוסע להחזיר את גב המושב למקומו.
 
"חוק בנושא זה יכול לשפר את תנאי הטיסה של הנוסע מבלי לקוות שהנוסע מלפנים יתחשב בזולת. רוב האנשים כן מצייתים לחוקים", מסכם ד"ר בקי ספלמן.
 

Exit mobile version