Site icon IAS

מתעצמת התחרות בין חברות התעופה

על רקע הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית  בנמל התעופה בן גוריון בחודשים ינואר-פברואר במצטבר של 16.2%, מעודדת רשות שדות התעופה (רש"ת)  להשוות מחירים בין חברות התעופה המתחרות בקווים ליעדים כגון: צרפת, איטליה, ספרד, גרמניה, יוון, קפריסין, רומניה, הולנד , טורקיה, בריטניה ופולין.

עידן השמים הפתוחים, בניצוחו של משרד התחבורה, מאפשר לנוסעים ליהנות  כיום ממחירי טיסות זולות  בהשוואה לעבר. תקופה שגרמה להגדלת התחרות  בין חברות התעופה הפועלות בנתב"ג, כאשר קיים קשר ישיר בין הגידול בהיצע הטיסות  לבין הירידה במחירי כרטיסי הטיסה.

לדברי רש"ת, ביעדים למזרח אירופה ירדו  מחירי הטיסות ב-18%, ביעדים למערב אירופה ירדו המחירים בין 12% עד 30%, ביעדים לצפון אמריקה, המזרח הרחוק ואוסטרליה ירדו המחירים ב-20% וביעדים לאפריקה ירדו המחירים ב-13%.

לאור זאת וכאשר רכישת כרטיסי הטיסה לפסח נמצאת עתה בעיצומה, ממליצה רש"ת לטסים  לחו"ל להשוות מחירים בין חברות התעופה ביעדים השונים בהם נפתחה התחרות: צרפת, איטליה, ספרד, גרמניה, יוון, קפריסין, רומניה, הולנד, טורקיה, בריטניה ופולין.

המלצה זו נכונה לקראת עונת הנסיעות הקרובה בגין אפשרויות הטיסה מנתב"ג, מנמל עובדה ולקראת פתיחת עונת החורף 2017/8  מנמל התעופה החדש, רמון.

התחרות ביעדים השונים

על מחירי הטיסות לצרפת מתחרות על כיס הצרכנים לא פחות מ-11 חברות תעופה ביניהן:  אל על, ישראייר, ארקיע, NEOS, XL AIRWAYS FRANCE TRANSAVIA FRANCE, אייר פרנס, EASYJET, COBALT AIR, SMART LYNX ESTONIA, ALBASTAR.ES.

על מחירי הטיסות  לאיטליה מתחרות על כיס הצרכנים 11 חברות תעופה ביניהן: אל על, ישראייר, ארקיע, NEOS, ENTER AIR, VUELING AIRLINES S.A, אליטליה, EASYJET, SMALL PLANET, SMART LYNX ESTONIA, MISTRAL AIR.

על  מחירי הטיסות לספרד מתחרות על כיס הצרכנים: אל על, ישראייר, ארקיע, NEOS, AIR EUROPA, VUELING AIRLINES, NORWEGIAN, איבריה, SMART LYNX ESTONIA, ALBASTAR.

על מחירי הטיסה לגרמניה מתחרות על כיס הצרכני 9 חברות תעופה: אל על, ישראייר, ארקיע, TRAVEL SERVICE, לופטהנזה, אייר ברלין, TRANSAVIA ,EASYJET גרמניה איירליינס.

על  מחירי הטיסות ליוון מתחרות על כיס הצרכנים : אל על, ישראייר, ארקיע, NEOS, BLUE BIRD AIRWAYS, ASTRA AIRLINES, ELLINAIR, איגאן, SMALL PLANET.

על  מחירי הטיסות לקפריסין מתחרות  8 חברות תעופה, על מחירי הטיסות לרומניה מתחרות 8 חברות תעופה, על מחירי הטיסות לאמסטרדם מתחרות 7 חברות תעופה, על המחירים הטיסות לטורקיה מתחרות 7 חברות תעופה, על מחירי הטיסות לבריטניה מתחרות 6 חברות תעופה ועל מחירי הטיסות לפולין מתחרות 6 חברות תעופה .

טיסות ההמשך

המלצה זו תקפה גם לגבי פלח שוק טיסות ההמשך, שהתרחב מאוד בנתב"ג, כאשר חברות התעופה הזרות, מתאימות את רשת טיסות ההמשך שלהן ללוח טיסותיהן מנתב"ג. חברות כמו טורקיש, פגסוס ואירופלוט מובילות היום את שוק טיסות ההמשך מנתב"ג. יש לציין, כי הירידה המשמעותית ביותר, של עד כ-40% במחירי הטיסות הינן בטיסות המשך ליעדים במערב אירופה כגון לונדון , פריז, מדריד וכדומה, כאשר הטיסה  דרך יעדי ביניים דוגמת נמל המאסף (Hub) של טורקיש באיסטנבול, או דרך נמל המאסף של איירופלוט במוסקבה.

שר התחבורה ישראל כ"ץ ציין  כי:" הגברת התחרות על קווי הטיסות מביאה לגידול  ישיר במספר הנוסעים והטיסות בנתב"ג  ולירידה במחירי כרטיסי הטיסה  תוך הרחבת ההיצע לנוסעים". 

תחזית לחודש אפריל (פסח)

על פי תחזית  רש"ת יעברו בחודש אפריל יותר מ-1.5 מיליון נוסעים בנתב"ג, בלמעלה מ-10,000 המראות ונחיתות. במצבר מתחילת השנה לאחר אותו החודש תהיה עלייה של 16% בתנועת הנוסעים, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016.

צפי זה בנוי על הפעילות הבינלאומית בנתב"ג בחודשים ינואר-פברואר, שבה עברו בנתב"ג 1,860,230 נוסעים (נכנסים ויוצאים), צפי הסלוטים שמבקשות חברות התעופה בנתב"ג ועל המגמות המתפתחות בתנועת הנוסעים המתגברת לישראל.

התנועה במצטבר בינואר-פברואר השנה

בחודשים ינואר-פברואר השנה במצטבר עברו בנתב"ג בטיסות הבינלאומיות 1,860,230 נוסעים (נכנסים ויוצאים), גידול של 16.2% בהשוואה לאותה התקופה ב-2016. גם מספר ההמראות והנחיתות גדל באותה התקופה  השנה ב-10.63%, בהשוואה לשנת 2016. נתונים המראים, שכאשר מספר ההמראות והנחיתות גדל – גדלה גם תנועת הנוסעים, אם כי לא באותם סדרי גודל בגלל מספרי המושבים השונים במטוסים.

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version