Site icon IAS

מתחזקים קשרי התעופה בין אוסטרליה וישראל

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר בסידני עם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול ושרי ממשלתו: סגן ראש הממשלה ושר החקלאות והמים, התובע הכללי, שר האוצר, השר לתעשיות ביטחוניות, שרת ההגנה, שר התעשייה החדשנות והמדע, השר לאנרגיה והגנת הסביבה, שר המשפטים וממונה על לוחמה בטרור והשר לענייני ווטרנים והשר האחראי על תחום הסייבר.

במעמד ראשי הממשלה נחתמו הסכמים ומזכרי הבנות. הסכם שיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי – ההסכם צפוי לחזק את הקשרים העסקיים בין שתי המדינות ולאפשר לחברות מישראל ומאוסטרליה לקבל מימון עבור פרויקטים משותפים. הסכם זה מתווסף להסכמי השת"פ הקיימים שנחתמנו בעבר עם אוסטרליה – עם מדינת ויקטוריה ומדינת ניו סאות' וולס. הסחר בין ישראל לאוסטרליה עומד כיום על 1.1 מיליארד דולר בשנה. בשנת 2016 ייצאה ישראל לאוסטרליה סחורות ושירותים בשווי 700,000 דולר.

הסכם תעופה אוסטרליה-ישראל

בנוסף נחתם הבוקר הסכם תעופה עליו חתמו שר התשתיות והתחבורה האוסטרלי דרן צ'סטר ושגריר ישראל באוסטרליה שמואל בן שמואל. במסגרת זו חתמו מנכ"ל אל על דוד מימון ומנכ"ל חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס גארת אוונס על מסמך הבנות  והעמקת שיתוף הפעולה בין החברות לקראת הסכם קוד שייר.

מצרפים את קוד הטיסות

בהמשך למסמך ההבנות שנחתם היום מתכננת קוואנטס לצרף את הקוד שלה לטיסות אל על להונג קונג, בנגקוק, יוהנסבורג ותל אביב. אל על מתכננת לצרף תחת הקוד המשותף את סידני, מלבורן, בריסביין והונג קונג וטיסות מסידני לבנגקוק ומסידני ליוהנסבורג. נוסעי העסקים של שתי החברות יוכלו ליהנות משירות הטרקלין בתל אביב, סידני, מלבורן, בריסביין והונג קונג.

הסכם הקוד שייר החדש יאפשר לרכוש כרטיס משולב לטיסות המשך דרך נמלי התעופה באוסטרליה ובאסיה ויאפשר לצבור ולהשתמש בנקודות הנוסע המתמיד.

טיסות המשך

בכפוף לאישור הרשויות, עם אישור הסכם הקוד שייר בין שתי חברות התעופה, יוכלו נוסעי אל על לטוס במספר טיסה של החברה מישראל אל מגוון יעדים רחב באוסטרליה ובאסיה ומשם לישראל, בנוחות ובגמישות מקסימאלית. בנוסף, יתאפשר חיבור טיסות קוואנטס ליוהנסבורג ומשם בטיסת אל על לישראל.

"אוסטרליה עשויה לשמש שער לאסיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בין שאר דבריו לראש ממשלת אוסטרליה ולשריו: "אני מאמין שההזדמנויות הן עצומות, ואני מבקש לפתוח במשהו מאוד פשוט וצר. לא רק טכנולוגיה, לא רק שיתוף פעולה בתחום הסייבר, לא רק מחקר ופיתוח, אלא סחר. הסחר בינינו עומד על מיליארד דולר. הוא צריך להיות לפחות כפול או משולש. אני מבקש לעודד את החברות האוסטרליות והישראליות להגביר את הסחר. אם אני עשיתי את המאמץ להגיע לכאן, גם הם צריכים. הדבר הראשון שאני מבקש מכם לעשות הוא להגביר את הסחר בינינו, הסחר הבילטראלי. הדבר השני הוא לראות כיצד אוסטרליה עשויה לשמש שער לאסיה עבור חברות ישראליות והשקעות ישראליות. ואני חושב שזוהי אפשרות מאוד מבטיחה."

"לפעול כחברה גלובלית בעולם"

דוד מימון מנכ"ל אל על: "אנו גאים להרחיב את השותפות המסחרית עם חברת התעופה קוונטאס. ההסכם של אל על עם קוואנטס הינו מהלך חשוב  אשר פותח בפני הנוסעים  אפשרויות רבות ומגוונות ומעמיק את מרחב האפשרויות לטיסות בין ישראל לאוסטרליה. אוסטרליה היא יעד מתפתח עבור הישראלים וההסכם משקף את אסטרטגיית אל על – לפעול כחברה גלובלית בכל רחבי העולם ולצמוח בעקביות תוך מתן מענה לתנועה העסקית לישראל וממנה ותוך קידום התיירות לישראל".

"לתת ערך מוסף לנוסעים"

גארת אוונס, מנכ"ל QANTAS: " הסכם הקוד שייר הוא חלק מהאסטרטגיה של המוביל האוסטרלי הלאומי לתת ערך מוסף ואפשרויות טיסה נוספות לנוסעים, באמצעות בניית שותפויות עם חברות תעופה. אנו שמחים להדק את שיתוף הפעולה עם אל על, ולהוסיף את תל אביב, המהווה יעד פופולארי לנוסעים האוסטרליים, שלהם משפחה וחברים, יחד עם הנוסעים המתמידים שלנו שישמחו להוסיף יעד זה לרשת היעדים שלהם. אין טוב יותר מהעיתוי הנוכחי, שבו חברות אוסטרליות רבות מפתחות עסקים עם סטארטאפים וחברות טכנולוגיה מתקדמות בישראל. נשמח לסייע ליזמים בשתי המדינות לפתח הזדמנויות חדשות".

חברת QANTAS

נוסדה ב- 1920 בקווינסלנד. קוואנטס היא אחד מהמותגים המובילים באוסטרליה ושימשה בתפקיד מרכזי בהתפתחות תעשיית התעופה המקומית והבינלאומית באוסטרליה. כיום לקבוצת קוואנטס עסקי תעופה מגוונים, קוואנטס טיסות פנימיות, קוואנטס הבינלאומית, חברת הלואו קוסט ג'ט סטאר ומועדון הנוסע המתמיד של קוואנטס. קבוצת קוואנטס מפעילה כ-7,300 טיסות בשבוע וביחד עם שותפי הקוד שייר וברית התעופה oneworld מציעה טיסות ליותר מ-1,200 יעדים בעולם, מטיסה כ- 50 מיליון נוסעים בשנה.

קוואנטס דורגה  כאחת מעשר חברות התעופה הטובות בעולם ע"י Skytrax, ב- 2017 הוכתרה בפעם הרביעית כחברת התעופה הבטוחה בעולם וזכתה בפרסים רבים. לקוואנטס מועדון נוסע מתמיד המונה כ- 11.6 מיליון חברים.

חברת אל על

אל על נתיבי אויר לישראל הנה המוביל הגדול בישראל. בשנת 2015 אל על רשמה הכנסות בהיקף של כ- 2.1 מיליארד דולר. אל על מטיסה בשנה כ- 5.5 מיליון נוסעים. החברה טסה לכ-34 יעדים ישירים בעולם וליעדים רבים נוספים באמצעות הסכמי שיתופי פעולה עם חברות תעופה אחרות והיא מפעילה כיום 43 מטוסים, אשר מתוכם  28 מטוסים בבעלות החברה.

Exit mobile version