Site icon IAS

מצעד חברות התעופה הדייקניות בעולם

כשמדברים על "חווית טיסה", היציאה וההגעה ליעדכם בזמן (עד 15 דקות איחור) הם פרמטרים חשובים בהגדרה. מי מאיתנו לא חווה כבר איחורים בטיסות, מה שאומר פתיחה ברגל שמאל נסיעת עסקים או פנאי…רחמנא לצלן. יאמרו לכם ביטחון, פורס מז'ור (כוח עליון), עומס אווירי מעל קפריסין. עד שתגבשו דעה אם "עובדים עליכם", נציג עבורכם את דרוג חברות התעופה ומיקומן ברשימת הדייקניות או המאחרות. 

אתר FlightStats מקבוצת FlightGlobal מתמחה בתחום שירותי מידע בשוק התעופה העולמי ומפרסמת זו השנה השמינית ברציפות את דרוג חברות התעופה הדייקניות בעולם. "הפרסים ניתנים לחברות תעופה עקביות בעמידה בלוח הזמנים והבטחה להוביל את נוסעיהן ליעדם במועד", מציינים באתר  FlightStats.

"רשת" (Network) – מערכת של טיסות המשווקות ע"י חברות תעופה גדולות אך מופעלות ע"י שותפות, שהן חברות תעופה נפרדות. לרוב חברות התעופה הסדירות הגדולות, שותפות אזוריות המפעילות טיסות מטעמן.

בחברת FlightStats אומרים שהשנה הקטגוריות שונו במקצת בעקבות בקשת חברות התעופה. חברות תעופה רבות רצו שהדרוג יתבסס על הביצועים התפעוליים שלהן בלבד ולא של השותפות  האזוריות. חלק מחברות התעופה סיפקו נתונים באופן נפרד וחלקן יחד (חברה ושותפים). מכוון שלחברות התעופה אין תמיד שליטה על ביצועי החברות האזוריות החליטו ב- FlightStats להפריד ביניהן. בהרבה המקרים הזוכה יכול להיות בשתי הקטגוריות ובמקרים מסוימים שונה.

חברות תעופה בינלאומיות

1. בקטגוריה של חברת תעופה גדולה סדירה (Mainline ) מתוך המעומדות: איבריה, JAL, דלתא איירליינס, KLM, קטאר איירווייז, אוסטריאן איירליינס, סינגפור איירליינס, אול ניפון (ANA), טאם וקוואנטס. איבריה זכתה עם דיוק מבצעי של 87.79%.

2. בקטגוריה של רשת (Network) מתוך חברות התעופה KLM , איבריה , JAL, קטאר איירווייס, אוסטריאן איירליינס, אול ניפון (ANA), סינגפור איירליינס, דלתא איירליינס, TAM וקוואנטס. KLM זכתה עם דיוק מבצעי של 86.56%

ברית תעופה

מתוך וואן וורלד (Oneworld) , סטאר אלייאנס (Star Alliance), סקיי טים (SkyTeam)

נבחרה וואן וורלד עם דיוק מבצעי של (  81.19%)

צפון אמריקה

1. מתוך חברות התעופה (Mainline)  אלסקה איירליינס, דלתא איירליינס, יונייטד איירליינס, סאות'ווסט איירליינס, ווסט ג'ט, אמריקן איירליינס, פוינטר אייר, וירג'ין אמריקה, ג'ט בלו איירווייס ואייר קנדה. הזוכה היא אלסקה איירליינס עם דיוק מבצעי של 87.51%

2. בקטגוריה של רשת (Network) מתוך חברות התעופה: אלסקה איירליינס, דלתא איירליינס, יונייטד איירליינס, סאות'ווסט איירליינס, ווסט ג'ט, אמריקן איירליינס, פוינטר אייר, וירג'ין אמריקה, ג'ט בלו איירווייס ואייר קנדה. הזוכה היא אלסקה איירליינס עם דיוק מבצעי של 87%.

אירופה

1. מתוך חברות התעופה (Mainline)  איבריה, KLM, אוסטריאן, S7 , לופטהנזה, נוורוויג'ן אייר שאטל, איירופלוט, קונדור ו- SWISS . זכתה איבריה עם דיוק מבצעי של 88.18%.

2. בקטגוריה של רשת (Network) מתוך חברות התעופה: איבריה, אוסטריאן איירליינס, S7 , לופטהנזה, נוורוויג'ן אייר שאטל, קונדור, SWISS, בריטיש איירווייס, איזי ג'ט, וואולינג איירליינס Vueling Airlines)). הזוכה היא איבריה עם דיוק מבצעי של 87.79%.

אסיה פסיפיק

1. מתוך חברות התעופה (Mainline) :  וירג'ין אוסטרליה, JAL, סינגפור, ANA, קוואנטס, אייר ניו זילנד, ג'ט איירווייס, קתאי פסיפיק, ג'ט סטאר ו- IndiGo. הזוכה היא  JAL עם דיוק מבצעי של 87.33%

2. בקטגוריה של רשת (Network) מתוך חברות התעופה: JAL , וירג'ין אוסטרליה, סינגפור, ANA, קוואנטס, אייר ניו זילנד, ג'ט איירווייס, קתאי פסיפיק, ג'ט סטאר ו- IndiGo. הזוכה היא JAL עם דיוק מבצעי של 87.8%.

מזה"ת

1. מתוך חברות התעופה (Mainline):  קטאר איירווייס, SAA, סעודיה, אמירייטס, אתיופיאן, פליי דובאי, קניה איירווייס, פגסוס. זכתה קטאר איירווייס עם דיוק מבצעי של 86.34%.

2. בקטגוריה של רשת (Network) מתוך חברות התעופה: קטאר איירווייס, סעודיה, אמירייטס, אתיופיאן, פליי דובאי, קניה איירווייס, פגסוס. זכתה קטאר איירווייס עם דיוק מבצעי של 86.34%.

אמריקה הלטינית

1. מתוך חברות התעופה (Mainline)  קופה איירליינס, TAM, GOL, אארולינאס ארגנטינס, LAN, אירומקסיקו, אוויאנקה. זכתה קופה איירליינס עם דיוק מבצעי של 88.6%.

2. בקטגוריה של רשת (Network) מתוך חברות התעופה: קופה איירליינס, TAM, GOL אארולינאס ארגנטינס, LAN, אירומקסיקו, אוויאנקה. זכתה קופה איירליינס עם דיוק מבצעי של 89.01%.

לאו קוסט

מתוך חברות התעופה: איבריה אקספרס, אייר בלטיק, Solaseed Air, Air Do , וסט ג'ט, סאות'ווסט איירליינס, נורוויג'ן אייר שאטל, Nok Air, NIKI, Frontier Airlines.

זכתה איבריה אקספרס עם דיוק מבצעי של 89.64%.

Exit mobile version