Site icon IAS

מפעילי רחפנים הם טייסים הזקוקים לרישיון הפעלה

בעוד מרחפת באוויר השאלה המורכבת – האם רחפן הוא צעצוע, או מזל"ט הודיע ביום שני האחרון שר התחבורה האמריקני אנתוני פוקס, כי מפעילי מטוסים ללא טייס הם טייסים בעלי אחריות, כולל  מפעילי רחפנים. בהתאם לכך כל מפעילי רחפנים, השוקלים בין 0.55 פאונד לבין 55 פאונד, חייבים, על פי הוראת סוכנות התעופה הפדרלית ((FAA, שמספרה: NOTC6328, החל מיום שני הבא (21 בדצמבר),  להיכנס לאתר ה-FAA  ולרשום את שמותיהם וכתובותיהם. לאחר הרישום ינפיק עבורם הממשל מספר רישוי, שאותו הם יצטרכו לצבוע על הרחפנים ולקיים הוראות הפעלה של ה-FAA.

400 אלף רחפנים

בינתיים מתברר, כי רחפנים צפויים להיות המתנות הכי חמות השנה. בארה"ב צופים עתה, כי האמריקנים יקנו לקראת עונת החגים הקרובה כ-400 אלף רחפנים. אלפים מהם כבר מוטסים באוויר, כאשר יותר מ-300 רחפנים כבר יצרו מפגשים קרובים ומסוכנים עם מטוסים, מסוקים וכלי טיס מאויישים אחרים.

אחריות לבטיחות תעופתית

מייקל ויטאקר, סגן מנהלFAA  אומר, כי מוקד הפעילות הגדול ביותר עתה של הסוכנות הוא להגיע למטיסי הרחפנים שהגאדג'ט המגניב שלהם מופעל על אותו המגרש שבו פועלים מטוסים ומסוקים רגילים. "במשך עשרות שנים, האנשים היחידים שהיה להם גישה למרחב האווירי היו טייסים מיומנים, שבאו מתרבות שבה טבועה עמוק הבטיחות. עתה עפים באוויר אלפי משתמשים חדשים. אנחנו בטוחים כי  לרוב המכריע של האנשים האלה איכפת מהבטיחות ושהם מעוניינים לפעול בביטחה, אבל המציאות היא שלרובם יש מעט מאוד ניסיון תעופתי. אז האתגר שלנו הוא לחנך את הטייסים החדשים אלה, שברגע שהם מתחילים לטוס, הם טייסים, שיש להם אחריות לטוס בביטחה ושישנם חוקים ותקנות החלים עליהם".

התקנות החדשות המחייבות רישום הרחפנים הן הודות לכללים שהמליץ בנובמבר כוח משימה מיוחד שהורכב מטייסים, אנשי אכיפת החוק ועשרות בעלי עניין נוספים. הרישום ב-FAA יעלה כסף. כדי לעודד את ההרשמה מוקדמת מוותר ה- FAA על התשלום עבור 30 הימים הראשונים, מיום תחילת הרישוי המחייב.

קנסות ומאסר

פקידי ממשל אומרים, כי המשימה עכשיו היא – להפיץ את הבשורה ולגרום לאנשים לעמוד בדרישות הרישום המחייב. כל אחד מגיל 13 ומעלה יכול להירשם כמפעיל; ילדים צעירים יכולים להפעיל רחפנים בהשגחת מבוגר עם רישום מסודר. על הפרות בוטות וגסות, יוכל ה- FAA להטיל קנסות אזרחיות של עד 27,500 דולר, קנסות של עונשים פליליים יהיו קנסות של עד 250,000 דולר ו-3 שנות מאסר.

זהו רק אחד מהמרכיבים של התקינה החדשה להפעלת רחפנים של ה- FAA. עתה מתמודדת הסוכנות בהנהגת מערכת תקנות מקיפות לטייסי רחפני פנאי ומערכת תקנות מקיפה עבור מפעילי רחפנים מסחריים, כמו של גוגל או אמזון.

בשלב זה, ההדרכה של ה- FAA הכתובה בעלונים המצורפים לרחפנים הנקנים בחנויות, או המיוצרים באופן עצמי נותרה זהה: להפעיל רחפנים במשקל של עד 55 פאונד; להטיס אותם בתוך קו ראיה ומתחת לגובה של 400 רגל; להיות לפחות במרחק של 5 מייל משדה תעופה; להימנע מלטוס בקרבת אצטדיונים, או מקומות הומים אדם; ולקחת כמה שיעורי הטסת רחפן, או להצטרף למועדון מתאים כדי לרכוש מיומנות ובטיחות נוספים.

Exit mobile version