Site icon IAS

מערכת לניטור רחפנים של רפאל הופעלה בגטוויק

מערכת לניטור רחפנים. של רפאל. הופעלה בגטוויק. צילום רפאל

 מערכת Drone Dome  של חברת רפאל הופעלת על ידי הצבא הבריטי, שהוזעק על ידי משטרת סאסקס לעזור באיתור הרחפנים שבגינם נסגר נמל התעופה גטוויק למשך כמעט 36 שעות. כך נמסר היום בתקשורת הבריטית.

מבחינה צבאית מספקת מערכת Drone Dome הגנה אווירית כנגד רחפנים עוינים (מיקרו וננו-כטב"מים) בכמה שלבים: גילוי, זיהוי, עקיבה ונטרול הרחפנים העוינים המופעלים באזורים אסורי טיסה על ידי גורמי טרור, לצורך ביצוע תקיפות אוויריות, איסוף מודיעין ופעילויות נוספות. כמו כן המערכת יכולה לפעול גם במקרים כמו האירוע שהיה בנמל גטוויק.

עוד עולה מהתקשורת הבריטית, כי הצבא הבריטי השתמש בשיטה הישראלית כדי להביס את הרחפנים שגרמו סבל לעשרות אלפי הנוסעים שנתקעו בנמל התעופה גטוויק. מתברר כי הצבא הבריטי רכש השנה מחברת רפאל שש מערכות Drone Dome, במחיר של 15.8 מיליון ליש"ט, כדי להשתמש בטכנולוגיה שלהן נגד מלטים וכטב"מים של דאעש בסוריה. את המערכת הזאת הוא הפעיל באירוע בגטוויק.

מערכת Drone Dome 

מערכת Drone Dome  מאפשרת הגנה של 360 מעלות ומתאפיינת בתגובה מהירה, מניעת נזק סביבתי ושמירה על בטיחות התושבים, או מטוסים הטסים באזור. מערכת Drone Dome כוללת מכ"ם RPS-42, מערכת תצפית MEOS ומערכת חסימה -C-GUARD RD והיא פועלת בכל תנאי מזג-אוויר, 24 שעות ביממה. טווח הפעילות שלה נגד רחפנים הוא בין 2.1 ל-6.2 מייל.

כאמור, תהליך נטרול האיומים האוויריים כולל כמה שלבים. בשלב ראשון, המערכת מגלה ומזהה את הרחפן המאיים, באמצעות מכ"ם וחיישנים אלקטרו אופטיים ואינפרה אדום. בשלב השני, מתבצע חישוב הנתונים ומועברת התראה למפעיל. בשלב השלישי, מתחילה פעולת שיבוש אוטומטית של מערכות קליטת נתוני הרדיו המשודרים לרחפן על ידי מפעילו ונחסמת פעילות ה-GPS שלו. בכך הוא למעשה מפסיק לפעול ונופל. שיטה זו מכונה "הרג רך".

לדברי התקשורת הבריטית רפאל מצויידת המערכת גם בלייזר בעל עוצמה גבוהה אשר מסוגל "להרוג קשה" את הרחפנים באמצעות המסתם. אך הצבא הבריטי לא קנה את הגירסה הזאת.

Exit mobile version