Site icon IAS

מערכת אנטי אפר וולקני

חברת התעופה איזי ג'ט בוחנת מכ"ם אינפרא אדום המזהה אפר וולקני למרחק של 100 ק"מ בגבהים שבין 5000 ל-50 אלף רגל. המערכת  AVOID system תוכננה ונבנתה ע"י ד"ר פרד פראטה מנהל טכנולוגיה ראשי בחברת Nicarnica Aviation על פי ידע של צבא ארצות הברית.

 

לשם הניסוי נאסף כטון אפר וולקני מלאכותי מהר געש באיסלנד במטרה לאפשר מצב דומה למציאות בו הר געש פולט כמויות גדולות של אפר וולקני ומשבש את התנועה האווירית. כזכור, בשנת 2010 התפרצות הר געש באיסלנד יצרה ענן של אפר וולקני שגרם לסגירת המרחב האווירי מעל נמלי התעופה בצפון אירופה ובאיים הבריטיים והסב הפסדים כספיים גדולים.  

 

 בניסוי שצפוי להיערך בחודש אוגוסט  בשיתוף פעולה של חברת התעופה איזי ג'ט, יצרנית המטוסים איירבוס וחברת Nicarnica Aviation יופעלו שני מטוסי איירבוס, כשהראשון יפזר את האפר הוולקני ואילו המטוס השני המצויד במערכת AVOID system עשוי לזהות את הענן בגובה 30 אלף רגל.

איאן דייויס, מנהל מכונות בח

ברת איזי ג'ט:" האיום מהרי הגעש האיסלנדיים קיים ולכן השלמת הניסוי של AVOID system חיונית מתמיד כדי להבטיח של נצפה מעולם בסצנות של אביב 2010 כאשר טיסות הופסקו למשך כמה ימים".

 

Manfred Birnfeld, מהנדס בכיר לטיסות מבחן בחברת איירבוס:"כולנו פועלים לצמצום ההשפעה של אפר וולקני והטכנולוגיה החדשה אמורה לעזור בזיהוי מדויק של האפר במרחב האווירי ולספק נתונים לטייסים ולחברות התעופה בזמן אמת".

https://www.youtube.com/watch?v=9K46yaIKmeE

Exit mobile version