Site icon IAS

מערך המוניות מנמל התעופה בן גוריון עובר שדרוג משמעותי

עמדת הזמנת מונית בכניסה לישראל. צילום סיון פרג

בימים אלה החל שלב ההרצה של השירות הטכנולוגי החדש לניהול והפעלת המוניות בנתב"ג. זאת במסגרת הזכייה של חברת Gett  במכרז רשות שדות התעופה. בהתאם לתנאי המכרז,  החברה תפעיל, תנהל ותפקח באמצעים טכנולוגיים על מערך המוניות המוצע לישראלים החוזרים מחו"ל וכן לתיירים הנכנסים ארצה. זאת תוך שהיא מעניקה לנוסעים שירות מיטבי וזמין בהתאם למדדי רמת השירות וכראוי לשער הכניסה לישראל ותעניק סביבת עבודה וחווית שירות לנהגי המוניות. המכרז אותו הוציאה רש"ת נועד להסדיר את כל מערך המוניות בנתב"ג באמצעים טכנולוגיים ולתת מענה לתופעות כמו עוקץ תיירים ונוסעים, נהגים לא מורשים, רכבים לא מורשים העלולים לסכן את הנוסעים ועוד.

כחברה ותיקה שמנוסה בהפעלת מרקטפלייס טכנולוגי לחיבור בין נהגי מוניות לנוסעים פוטנציאליים, Gett קיבלה על עצמה את אתגר ניהול מערך ההיסעים בנמל התעופה בן גוריון באמצעים טכנולוגיים בשתי ידיים. בחודשים האחרונים השקיעה החברה משאבים רבים בהיקף של מיליוני דולרים בפיתוח מערכות פיקוח טכנולוגיות מתקדמות שתשמנה את ישראל בקדמת הטכנולוגיה העולמית. על פי ההסכם בין רש"ת ו-Gett, השירות יכנס לתוקף בתחילת מרץ, וכאמור, בימים אלה החלה החברה בשלב ההרצה.

נוסעות מזמינות מונית באחד מהקיוסקים החדשים הפזורים בנמל התעופה. צילום סיון פרג'

אפליקציה וקיוסקים מתקדמים – הזמנת מונית הופכת ליעילה ובטוחה יותר:
בין אם אפליקציית Gett מותקנת במכשיר הנייד ובין אם לא, מעתה יוכלו הנוחתים בנמל התעופה להירשם לשירות הזמנת ההסעה במונית במהירות ויעילות. עם יציאתם מהמטוס, יוכלו הנוסעים לסרוק קוד QR של Gett, להוריד את האפליקציה ולקבל קוד. לאחר איסוף המזוודות הם יפגשו את הסדרן, וימסרו לנהג המונית את קוד הנסיעה ליעדם.  נוסעים שיבחרו שלא להוריד את האפליקציה, יגשו לקיוסקים  הפזורים בשטח הנמל, ויזמינו מונית בהליך דומה.  דיילי שירות יסייעו לנוסעים עם מסכי טאבלט.

חדר בקרה מתקדם שמנטר עומסים ומנהל את תנועת המוניות:
בכדי לשמור על חווית שירות גבוהה, למנוע הצטברות תורים ולדאוג שבכל רגע נתון יהיה מענה הולם לביקושי המוניות,  רשות שדות התעופה  הקימה חדר בקרה ייעודי שמנטר את העומסים ומנהל את התנועה בהתאם.  נציגי  Gett יתפעלו את מתחם חדר הבקרה המצויד בכלים טכנולוגים מתקדמים לאורך כל שעות היממה ויבצעו ממנו של פעולות כמו פיקוח על תור המוניות, ויסות המוניות ועוד.

ייעול ושיפור חווית הנהיגה ומתן השירות:
הנהגים הינם חלק בלתי נפרד מהשינוי המתהווה ומהצלחתו של מערך ההיסעים החדש, וככל שהכלים שיוענקו להם יהיו מתקדמים וטכנולוגים יותר, כך השירות שיסופק על ידם יהיה איכותי וחוויתי יותר. נהגי המוניות עברו הדרכה במסגרתה הוסברו להם כללי ההתנהגות המחייבים, הם מקבלים מענה על שאלותיהם ומתודרכים ע"י צוות מקצועי אודות המערכת (שחדשה לחלקם). תנאי שהייתם בנמל התעופה בן גוריון כוללים מתחם חדש למאות רכבי מוניות וטרקלין מנוחה מאובזר לנוחותם. במקום יפתח זיכיון של מזנון להנאת הנהגים הממתינים ועוד.

השירות הטכנולוגי החדש לניהול והפעלת המוניות בנתב"ג. צילום סיון פרג

ברשות שדות התעופה אומרים כי רווחת הנוסעים, ביטחונם ובטיחותם עומדת בראש מעייני הרשות כאשר השירות החדש הינו חוליה נוספת בחוויית השירות לנוסעים.

מארק און, מנכ"ל Gett ישראל: "הפעלת השירות הטכנולוגי לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג היא משימה בחשיבות עליונה עבור Gett. צוות החברה  עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור חוויית שירות חדשה  לעוברים בנמל התעופה הלאומי, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר. השירות שהחל לפעול במתכונת הרצה, צפוי להתייצב תוך כדי תנועה וישנה את חווית השירות של הנוסעים הבאים ויוצאים מישראל."

Exit mobile version