הארכת מסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה בחיפה ב-300 מטרים, במטרה לאפשר למטוסים גדולים יותר לנחות בשדה ולהמריא ממנו, תתבצע בשנת 2019. כך נמסר כי סוכם אתמול במהלך סיור עבודה, אותו קיים ראש עיריית חיפה, יונה יהב, עם מנכ"ל שדה התעופה, מאיר כהן.
בחודש יוני הודיעה העיריה כי מסלולי ההמראה והנחיתה יוארכו כך שיאפשרו טיסות ליעדים רחוקים יותר מכפי שניתן לבצע כיום. זאת בזכות אישורה של מועצת עיריית חיפה את שני ההסכמים אשר נחתמו בחודש אוקטובר 2017 בין משרדי האוצר, הביטחון, רשות שדות התעופה, רשות מקרקעי ישראל, חברת נמלי ישראל ועיריית חיפה, ויאפשרו את הרחבת המסלול ומימוש פרויקט חזית הים והקמת פארק הקישון.
הרחבת השדה תיעשה בשטח שיפונה על ידי בית הספר הטכני. כיום שדה התעופה אינו מנצל את הפוטנציאל שלו בגלל מיעוט שעות פעילות ומסלול קצר מדי.
ההארכה תסייע להוספת חברות תעופה בינלאומיות
מסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה בחיפה הינו באורך של כ-1,300 מטרים ולאחר הארכתו יגיע המסלול ל-1,600 מטרים. הארכת המסלול תאפשר למטוסים עד 120 נוסעים לנחות בשדה בטיסות בינלאומיות.
לאחרונה הודיע משרד התחבורה על ביטול האגרות התעופתיות לשדה התעופה בחיפה. בעקבות ההודעה הודיעה חברת התעופה הקפריסאית TUS AIRWAYS על חידוש קו הטיסות הסדיר שלה מחיפה ליעדים שונים ביוון ובקפריסין.
יהב אמר כי הארכת המסלול תסייע להגעתן חברות תעופה בינלאומיות ולהרחבת יעדי הטיסות ליעדים נוספים, כך שתושבי חיפה והצפון לא יצטרכו עוד להרחיק עד לנתב"ג, "וייהנו מהפחתת העומס בכבישים וממרכז תעופה מתפתח קרוב לביתם".