Site icon IAS

מנובמבר טיסות חדשות של אייר סיישל בין תל אביב לאיי סיישל

איי סייישל, גן עדן טרופי בטיסה ישירה. צילום Depositphotos

אייר סיישל, חברת התעופה הלאומית של הרפובליקה של סיישל, הודיעה היום על תחילתו של שירות חדש המקשר בין ת"א לארכיפלג של סיישל הכולל 115 איים. מדובר בטיסות ישירות החל מה-27 בנובמבר 2019. הטיסות תופעלנה על ידי מטוס איירבס A320neo החדש. בחברה מסבירים כי הטיסה מספקת קונקשן מצויין למאוריציוס וליוהנסבורג שבדרום אפריקה דרך סיישל. כאשר למאוריציוס מדובר על טיסה של שעתיים בינה לבין סיישל.

צ'ארלס ג'ונסון, סמנכ"ל המסחר של אייר סיישל במפגש בתל אביב. צילום עירית רוזנבלום

במפגש עם עיתונאים היום אמר הסמנכ"ל למסחר של אייר סיישל, צ'ארלס ג'ונסון, שהחברה טסה לישראל לפני שני עשורים: ועכשיו עם השמיים הפתוחים, זהו משחק חדש. "בעבר טסנו בעיקר לטיסות ארוכות-טווח, אבל כיום, כש-15 חברות טסות לאיי סיישל, ויתרנו על הטיסות ארוכות-הטווח ואנחנו מתרכזים ביעדים אזוריים. את תל אביב בחרנו בגלל הגישה שהיא נותנת לנו לאירופה. גם נעשה שיתוף פעולה עם אל על במסגרת אינטרליין, שיאפשרו לתיירים לטוס בין אירופה לישראל וסיישל עם שתי החברות".

לדבריו, תל אביב היא היעד הראשון שבו יפעילו את מטוס האיירבס A320neo. שלהם (לחברה 7 מטוסים). "בהיותנו מפעיל ה-A320neo הראשון באפריקה, אנו שמחים להציע כעת לנוסע הישראלי את הטיסה הישירה היחידה מישראל לסיישל. מטרתנו היא להגדיל את תנועת התיירות על פני האוקיינוס ההודי. מכיוון שמגוון המסלולים שלנו כולל כבר את הודו ודרום אפריקה, אנו שמחים להציע יעדים פופולריים נוספים לנוסע הישראלי" .

מדובר על טיסה שבועית שתאפשר בילוי של ששה לילות ושבעה ימים ביעד: הטיסה החדשה שתופעל אחת לשבוע, תצא מתל אביב בימי רביעי בשעה 23.55 ותנחת בסיישל למחרת בשעה 08.25 זמן מקומי, בעוד הטיסה החוזרת תצא מסיישל שבוע לאחר מכן. לוח הזמנים כבר מתוזמן בקפידה כדי לספק טיסות המשך נוחות אל האי מאוריציוס ובכך לאפשר למטיילים גישה לשני היעדים היפים ביותר באוקיינוס ההודי בנסיעה אחת. אייר סיישל מציעה גם קונקשנים נוחים ליוהנסבורג ולמומבאי .

משך הטיסה לאיי סיישל הוא 6 שעות ו-20 דקות. המטוס כולל מחלקת עסקים בעלת 12 מושבים ומחלקת תיירים בעלת 156 מושבים. בשתי המחלקות מערכת בידור inflight Stream , המאפשרת חיבור ל-WIFI, הורדת סרטים ותוכניות טלוויזיה ישירות למכשירי הסלולר של הנוסעים. ג'ונסון הדגיש שהם אינם חברת לואו-קוסט וכוללים במחיר מזוודה במשקל 30 ק"ג. "אבל זה לא נחוץ – בסיישל לא צריכים בגדים פורמליים, מכנסיים קצרים וחולצה מספיקים", התלוצץ. לדבריו, בניגוד למלדיביים, למשל, שבהם אין מה לעשות זולת חופשת בטן-גב, באיי סיישל יש הסטוריה, תרבות, אוכל מצוין, טבע ומה לא. האמת, מה שקצת חסר בסיישל הוא קניות, הדגיש. כמו כן, יש קזינו, אבל בערב הבילוי מתרכז בעיקר במלונות, עם כוחות מוזיקליים מקומיים, שכן הממשלה אוסרת על ייבוא אמנים זרים.

איי סיישל ידועים כיעד המעניק חוויה עוצמתית של חיבור לטבע בכל הרמות האפשריות: הים השקוף, הטבע הימי השופע, היערות הטרופים המדהימים ומזג האוויר החם. היעד נחשב לגן עדן טרופי בכדור הארץ. פרט חשוב: לבעלי דרכון ישראלי הנוסעים לסיישל אין צורך בויזה.

יצויין כי ארקיע מפעילה מזה חמש שנים סדרת טיסות ישירות לסיישל בשלושה מועדים בשנה. בתקופת החגים, בחנוכה ובפסח ומציעה טיסות ישירות במטוסי איירבס  A321neo בחבילות נופש לאי הכוללות מלונות וריזורטים.

סיישל נתפס כיעד לחופשת ירח דבש או חופשה רומנטית בכלל. עד כה נרשמו בשנה כ-3,500 יציאות של ישראלים לסיישל, אולם לדברי כריסטין אזוף, המנהלת המסחרית של החברה באירופה, האיים מתאימים מאין כמותם גם לחופשות משפחתיות שכן יש להם הכל: הם בטוחים, יפים, עם חופים מדהימים, בעלי חיים וצמחיה ייחודיים, פארקי מים ואוכל מצויין. בסך הכל מגיעים לסיישל כ-350 אלף תיירים בשנה, בעיקר אירופים, והם שואפים להעלות את המספר לחצי מיליון.

גדעון טהלר, מנכ"ל חברת טל תעופה שמייצגת את אייר סיישל בישראל, הוסיף שהם ירצו לקדם את סיישל ביחד עם מאוריציוס כך שחופשה משפחתית תוכל לכלול בשבוע אחד את שני היעדים, אולי אפילו כבר בחנוכה וכי השיווק פתוח למשרדי נסיעות גדולים כקטנים. "מאוריציוס נחשב למקום יוקרתי ואנחנו נשתדל לספק אותו במחיר הנמוך ביותר האפשרי", אמר.

מקדש הינדי בבירת האי מאהה – ויקטוריה. צילום Depositphotos

115 איים, מתוכם 33 מאוכלסים

רפובליקת סיישל כוללת 115 איים בשטח של 455 קמ"ר, 41 מהם נחשבים לאיי הגרניט העתיקים ביותר על פני כדור הארץ ומתוך כל האיים רק 33 מאוכלסים – סך הכל יש בסיישל 81,000 תושבים המכונים סיישלוּאה. רוב התיירים מגיעים לשלושה איים בולטים – מאהה, פרלין ולה-דיג, המשובצים במלונות הנושקים לים עם כל המותרות האפשריים או לאיים בהם יש שמורות טבע או נקודות חן מרשימות דוגמת קוזאן – בו מעופפות ציפורים מיוחדות – קורייז שבעבר היווה את משכנה של מושבת מצורעים, סילואט הבתולי ועוד איים מקושטים במפרצונים  שטחים מיוערים, כפרים מנומנמים וחופים אגדתיים. הפלגות יוצאות אל איים קטנים ומבודדים.

באיי סיישל מדברים אנגלית, צרפתית וקריאולית. אחד האתרים הידועים של סיישל היא ויקטוריה, הבירה של האי מאהה ואחת הקטנות בעולם המעוטרת במבנים בסגנון קולוניאליסטי ובסמול-בן, שהוא העתק זעיר של הביג-בן הלונדוני. בפאתי ויקטוריה משתרעים גנים בוטניים טרופיים מטופחים ובהם אוסף של עצי תבלין ופירות, סחלבים צבעוניים, ילנג ילנג ועוד. אחד המקומות הטובים להכיר את הנופים והרקע הגיאוגרפי של איי סיישל הוא במוזיאון ההיסטוריה של הטבע של סיישל במאהה. ממסע בגיאולוגיה של האיים דרך שמורות הטבע, בעלי החיים, זיאולוגיה וגם אנתרופולוגיה.

וכמובן שהחופים של סיישל מפורסמים ומככבים בסרטים מיתולוגיים, כמו הלגונה הכחולה.

צב ענק באי אלדברה שהוכרז כאתר מורשת עולמית. צילום Depositphotos

מחירים אטרקטיביים לציון הטיסות החדשות

כדי לציין את תחילתו של הקו החדש, מציעה אייר סיישל מקומות בטיסה הישירה לסיישל במחיר אטרקטיבי של 799  דולר ו-1100 דולר למאוריציוס. המכירה מתחילה היום, ה-9 ביולי, ותימשך עד ה-16 ביולי. המחירים כוללים מיסים וזמינים למימוש החל מ-27 בנובמבר 2019 ועד ה -25 במרץ 2020. הטיסות עצמן יתקיימו, כאמור, בכל חודשי השנה.

את הכרטיסים ניתן לרכוש באתר האינטרנט של אייר סיישל בכתובת , באמצעות מרכז ההזמנות של טל תעופה, הנציג (GSA) המקומי, או באמצעות כל סוכני הנסיעות בישראל.

אייר סיישל הוקמה בשנת 1978 והחלה להפעיל טיסות ארוכות-טווח ב-1983. חברת התעופה מציעה כיום טיסות בינלאומיות ליוהנסבורג, מאוריציוס ומומבאי. אייר סיישל מציעה גם יותר מ-350 טיסות מתוזמנות בשבוע ברחבי הארכיפלג, כולל שירותי-שכר מקומי. כחברת התעופה הלאומית של הרפובליקה של סיישל, אייר סיישל היא עמוד התווך של תעשיית התיירות של האזור כולו, וחלק ניכר מכלכלת הרפובליקה. חברת התעופה שומרת על שותפות אסטרטגית עם חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות המהווה 40% מבעלי המניות.

Exit mobile version