Site icon IAS

מלחמת חרבות ברזל: ההשפעה על מכירת כרטיסי טיסה במזרח התיכון

חייל עטוף בדגל ישראל במהלך פעילות. צילום freepik

חברת פורוורד קיז (Forward Keys) המתמחה בניתוח נתוני נסיעות ותיירות בחנה את ההשפעה שהייתה למלחמת 'חרבות ברזל' על הזמנות כרטיסי טיסה לפני ואחרי תחילת המלחמה. המכירות ליציאות מהמזרח התיכון לפני תחילת הלחימה כבר רשמו ירידה כללית עקב המצב הכלכלי ברחבי העולם.

על פי המחקר, הירידה בשלושת השבועות שלפני תחילת המלחמה עמדה על כ-3% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. שלושה שבועות לאחר תחילת הלחימה, הייתה כבר צניחה של 12% בהשוואה לשנת 2019.

גם ברחבי העולם, נרשמה ירידה של כ -5% לעומת רמות 2019, בשלושת השבועות שלאחר תחילת המלחמה. במספר אזורים בעולם נרשמה ירידה של 2%, כולל אירופה, אסיה-פסיפיק ואפריקה. לעומת זאת, חלה ירידה משמעותית ברכישת כרטיסי טיסה ביבשת אמריקה – ביעד בו נרשמה עלייה של 6% בשלושת השבועות שלפני תחילת הלחימה לעומת רמות 2019,  וצניחה של 4%, לאחר תחילת המלחמה.

הירידה המשמעותית הייתה בכניסה לאזור המזרח התיכון. גידול של 13% לפני המלחמה וירידה של 13%, שלושה שבועות לאחר תחילת המלחמה בהשוואה ל-2019. שינוי של 26 נקודות האחוז. במצרים נרשמה ירידה של 35 נקודות האחוז, לבנון 45 נקודות האחוז, ירדן 54 , סעודיה 67 נקודות האחוז ו-25 נקודות האחוז במדינות המפרץ (איחוד האמירויות, בחריין, עומאן ועוד). ישראל לעומתן רשמה צניחה של 155 נקודות האחוז.

היום, יום שני ה-13/11, יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-16,300 נוסעים (מגמת עלייה בהשוואה לתחילת המלחמה) ב- 110 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. מתחילת המלחמה (7/10) ועד היום נכנסו ארצה כ-367,000 ישראלים.

נוסעים נכנסים בנתב"ג. צילום עוזי בכר
Exit mobile version