Site icon IAS

מכרז חדש להפעלת שירותי הסעדה בנתב"ג

מתחם מזון בנתב"ג. צילום עוזי בכר

על רקע הגידול בהיקף תנועת הנוסעים בנתב"ג וחזרתן של חברות בינלאומיות לפעול בישראל, רשות שדות התעופה (רש"ת) ממשיכה לשדרג את מערך ההסעדה בטרמינלים השונים. בימים האחרונים פורסם מכרז להפעלת שני בתי קפה חלביים בדיוטי פרי שבטרמינל 3. בית קפה אחד יפעל במרכז הדיוטי פרי מול המזרקה, והשני בזרוע D הנחשבת לזרוע העמוסה ביותר בטרמינל. על פי נתוני רש"ת, מחזור העסקים של ענף ההסעדה בנתב"ג עמד בשנת 2023 על כ-343 מיליון ש"ח.

בתקופה האחרונה חלה התאוששות ניכרת בהיקף הפעילות בנתב"ג. התאוששות שהואטה נקודתית במוצ"ש האחרון. במהלך אפריל צפויים לעבור בטרמינל 3 כ-1.2 מיליון נוסעים, גידול של כ-30% לעומת חודש מרץ ובימי השיא בחופשת פסח צפויים לעבור בשדה כ-60,000 נוסעים ביום. בהתאם לגידול בביקושים, ברש"ת רואים גידול גם בביקוש להשתתפות במכרזי ההסעדה שיצאו לאחרונה. המכרז החדש להפעלת שני בתי הקפה מתפרסם על רקע סיום תקופת ההתקשרות עם המפעיל הנוכחי – חברת SSP הבינלאומית, שהפעילה את בתי הקפה תחת המותג קאמדן. המכרז הינו לתקופה של 5 שנים עם אפשרות הארכה לתקופה נוספת של 3 שנים.

בית קפה אחד נמצא במרכז הכיכר של אולם היוצאים (הרוטנדה), בין חזית חנות הספורט והאלקטרוניקה למזרקה וישתרע על שטח של כ-115 מ"ר ויכלול דלפק ואזור שירות. בית הקפה השני ישתרע על שטח של כ- 186 בזרוע D ויכלול גם הוא דלפק ואזור שירות. זרוע D הינה הזרוע בעלת הפעילות הגבוהה ביותר בטרמינל 3 כאשר מרבית הטיסות של חברת תעופה אל על, בעלת היקף הפעילות הגבוה ביותר בנתב"ג, יוצאות ממנה. כמו במכרזי ההסעדה האחרים שרש"ת הוציאה לאחרונה, מחירי המוצרים שימכרו בשני בתי הקפה לא יעלו על המחירים בהם מוכרת הרשת את אותם המוצרים בסניפים נבחרים ברחבי הארץ. כמו כן, כמו בכל שאר בתי ההסעדה בטרמינל, בתי הקפה ימכרו חמישה מוצרים הנכללים ב"סל המוצרים הבסיסי" אותו קבעה רש"ת ובכלל זה אספרסו או מים מינרלים ב-8 שקלים וקפה הפוך או קרואסון גדול ב-12 שקלים בלבד.

המכרז להפעלת שני בתי הקפה מצטרף לשורה ארוכה של מכרזי הסעדה שיצאו בתקופה האחרונה במסגרתם מפעילת רשת בתי המאפה "לה פרינה", הפועלת גם בשרונה מרקט, זכתה במכרז להפעלת בית המאפה באולם מקבלי הפנים של טרמינל 3, רשת בתי הקפה "אילנ'ס" זכתה במכרז להפעלת ההסעדה באולם הנוסעים היוצאים של טרמינל 1, רשת "קפה קפה" זכתה במכרז להפעלת בית קפה בדיוטי שבטרמינל 3 ורשת "טאטי", אשר זכתה במכרז להפעלת בתי הקפה בזרועות B ו- C של טרמינל 3. מכרזים נוספים שיצאו לאחרונה הינם להפעלת מסעדה אסיאתית בדיוטי פרי שבטרמינל 3 ולהפעלת פיצרייה בטרמינל 1. אחרי החג תפרסם הרשות מכרז נוסף להפעלת שני בתי קפה נוספים, האחד במרכז הדיוטי פרי והשני באולם שחקים שבצידו המערבי.

 

Exit mobile version