כ-10 מיליון גולשים ברחבי העולם נחשפו בפייסבוק לתחרות שערך דסק הדתות במנהל השיווק של משרד התיירות במסגרת קמפיין חג המולד, באמצעות אפליקציה ייעודית לכך.
במשרד התיירות ניצלו את מגמות החיפוש באינטרנט בחודש דצמבר, כמו למשל המילה "מתנות", ו-The best gift. במסגרת התחרות הוצגו בפני הגולשים מגוון תמונות של אתרי תיירות נוצריים בישראל ובין היתר, גת שמנים, כנסיית הקבר ועוד. הגולשים היו צריכים לבחור תמונה אחת ולכתוב מדוע ביקור בארץ הקודש הוא המתנה הטובה ביותר שיכלו לקבל לחג המולד. הגולשים נתבקשו לשתף את חבריהם, והגולש שצבר את מירב הלייקים יזכה במתנה הטובה ביותר – ביקור בארץ הקודש.
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "התיירות הנוצרית לישראל על זרמיה השונים, מהווה את קהל היעד המרכזי בו ממקד משרד התיירות מאמץ שיווקי במטרה להגביר את תנועת התיירות לישראל. משרד התיירות משתמש במדיה החברתית ובחוכמת ההמונים, לאחר שנוכחנו כי המניע העיקרי לביקור בישראל הוא המלצות של חברים, מכרים ומשפחה. מיליוני אנשים צפו באופן וירלי בתוכן שלנו בהקשר חיובי ונקראו לפעולה. בנוסף לכך, גם הגדלנו את מעגל העוקבים אחרי הפרסומים שלנו".
התחרות שהחלה ב- 6 בדצמבר ונמשכה 14 ימים, פורסמה בכל 6 דפי הפייסבוק של המשרד באנגלית, בספרדית ובפורטוגזית. היא כוונה בעיקר לקהל הקתולי וכן לקהל הנוצרי הכללי בארצות הברית ובברזיל. מיליוני גולשים נחשפו לפרסומים גם בגוגל, בטוויטר וברשתות חברתיות נוספות.
בתחרות זכתה לורן מארה מסאו פאולו, ברזיל, שקיבלה 434 לייקים. מארה פרסמה תמונה של עץ זית בן 2,000 שנים וציינה בסטאטוס, כי ביקור בארץ הקודש הוא חלומו של אביה, ואילו חלומה שלה – הוא להגשים את חלומו של אביה…
שר התיירות הוסיף: "בנייה נכונה ושיטתית של שיווק ויראלי, מוכיחה את עצמה. משרד התיירות מיצב עצמו ב-3 השנים האחרונות כמשרד כלכלי משמעותי, המכניס למשק עשרות מיליארדי שקלים בשנה, עם תקציב שנתי של פחות ממיליארד שקלים".
במהלך שנת 2012, שהייתה שנת שיא בתיירות, נכנסו לישראל כ- 3.5 מיליון מבקרים, כ- 58% מתוכם הינם נוצרים.