ריינאייר (Ryanair) חברת הלואו קוסט האירית, שכוונתה לחדש את הטיסות לישראל ב-2 ביוני עם פתיחת טרמינל 1 לפעילות בינלאומית, הודיעה על רווח שיא של 1.92 מיליארד אירו ב-2023, מעבר לשיא הקודם של 1.45 מיליארד אירו בשנה שהסתיימה במרץ 2018. הרווחים הגיעו בעקבות זינוק במספר הנוסעים על אף עלויות תפעוליות גבוהות (עליה של 24%, ועלות הדלק שזינקה ב-32%). ההכנסות ב-2023 עלו ב-25% לעומת 2022 והגיעו ל-13.44 מיליארד אירו.
מספר הנוסעים גם הוא עלה ב-2023 ורשם שיא של כל הזמנים עם 184 מיליון נוסעים, עלייה של 23% לעומת השנה שלפני מגפת הקורונה. בנוסף, הודיעה ריינאייר כי תחל בתוכנית רכישה עצמית של מניות בשווי 700 מיליון יורו.
מנכ"ל ריינאייר, מייקל או'לירי (Michael O'Leary), אמר: "אם החברה תצטרך להוזיל מחירים כדי שהמטוסים יהיו מלאים ב-94% באפריל, מאי ויוני הקרובים אז זה מה שיהיה. מחירי כרטיסי הטיסה לא יעלו בשל המיתון ביבשת אירופה. התעריפים בקיץ לא יעלו ב-5% עד 10% כפי שחזינו בסוף אפריל ".
גידול הנוסעים הגיע למרות העיכובים של בואינג במסירת מטוסים חדשים לחברת התעופה. ריאנאייר הקדישה חלק גדול מהצלחתה הפיננסית בהרחבה באמצעות 300 מטוסי 737 MAX 10 חדשים. יחד עם זאת, יצרנית המטוסים ספגה עיכובים על רקע בדיקה רגולטורית ובטיחות באתרי הייצור שלה בעקבות 'מקרה הדלת' במטוס הבואינג 737 MAX 9 של חברת אלסקה איירליינס.
קיים סיכון שהעיכובים הללו "יכולים להימשך עוד יותר", אמר או'לירי, אבל ריינאייר אמרה שהיא תקבל "פיצוי צנוע" מבואינג על העיכובים. החברה נאלצה להוריד את תחזית הצמיחה במספר הנוסעים עבור השנה הפיסקלית שמסתיימת במרץ 2025 לטווח של 198-200 מיליון נוסעים מ-205 מיליון נוסעים.