Site icon IAS

מיזוג אייר ברלין ביורווינגס הוריד מעט את הרווח הנקי של קבוצת לופטהנזה

"עלויות חד פעמיות" גבוהות מהצפוי לשילוב חלקים של אייר ברלין עם יורווינגס השפיעו על התוצאות. צילום יח"צ

הרווח הנקי של קבוצת לופטהנזה ברבעון השני של השנה היה 734 מיליון יורו, המהווים ירידה של 0.8%, בהשוואה לאותה התקופה ב-2017. הירידה ברווח הנקי מוסברת בעיקר בעלויות הרכישה של נתחים מחברת אייר ברלין שקרסה. השפיעו גם עלויות הדלק הגבוהות ושיבושים שגרם מזג האוויר.

זינוק במניות

למרות הירידה בהכנסות וברווח הנקי, זינקו ביום שלישי שעבר מניות הקבוצה ב-6.7% ל-23.67 יורו בבורסת פרנקפורט, כנגד מדד דאקס, שהיה צבוע באותו היום באדום. זינוק זה מוסבר במספרי הנוסעים הגדולים, שסייעו בשמירת מטרות לופטהנזה במלואן במסלול שתוכנן.

מלופטהנזה נמסר כי "עלויות חד פעמיות" גבוהות מהצפוי לשילוב חלקים של אייר ברלין עם חברת הלואו קוסט שלה – יורווינגס – השפיעו על התוצאות וכי הן ימשיכו לעלות ולהשפיע גם על תוצאות הרבעון השלישי. עוד מסרה לופטהנזה, כי עלויות הדלק הגבוהות, כמו גם שיבושים שנגרמו על ידי מזג אוויר סוער במיוחד, היו גם הם "בעלי השפעה שלילית", אך קוזזו במידה רבה בגין קפיצה במספר הנוסעים וקיצוץ בעלויות.
בדוח החברה נמסר, כי הרווח לפני מס מתואם ברבעון השני ירד ב-3.4% ל-982 מיליון יורו. לעומת זאת ההכנסות עלו ב-0.4% ל-9.3 מיליארד יורו.

"ללא עלויות המיזוג ביורווינגס, שאותן קיבלנו מרצון, כדי לחזק את השוק שלנו באירופה, התוצאה של הקבוצה הייתה גדלה", ציין סמנכ"ל הכספים אולריק סוונסון (Ulrik Svensson).

הקבוצה הטיסה 67 מיליון נוסעים

קבוצת לופטהנזה, הכוללת את  SWISSאיירליינס, בריסל איירליינס ואוסטריאן איירליינס, הטיסה במחצית הראשונה של השנה שיא של 67 מיליון נוסעים, כשביקושים גדולים היו בנתיב מאירופה לצפון האטלנטי וכנראה שמגמה זו תימשך. "ההזמנות ברבעון השלישי משקפות ביקוש טוב של לקוחות באזורי מפתח כמו גרמניה והצפון אטלנטי", אמר סוונסון.

מאבק מול הלואו קוסט

הרכישה של מטוסים רבים של אייר ברלין ועובדיה בעקבות חדלות פירעון שלה בשנה שעברה, יאפשרו לצי המטוסים של יורווינגס לגדול ל- 210 מטוסים עד 2019 ולהגביר את התחרות שלה מול יריבי לואו קוסט כמו איזי ג'ט וריינאייר. לופטהנזה מעריכה את מלוא עלות המיזוג של אייר ברלין ב-170 מיליון יורו, כאשר 50 מיליון יורו נוספים ישולמו  ברבעון השלישי השנה.

הקבוצה הגרמנית הותירה את תחזיותיה ללא שינוי, תוך כוונת רווח לפני מס מתואם מעט מתחת לרמה של 3.0 מיליארד יורו.

Exit mobile version