Site icon IAS

מטוס UP של אל על, שאחד מצמיגיו נפגע – נחת בשלום

כ-20  דקות לאחר חצות הסתיימה בשלום הדרמה בנמל התעופה בן גוריון, כאשר מטוס UP של חברת אל על ובו 182 נוסעים נחת בשלום, כשבנמל הוכרז מצב חירום 2. הפעילות התעופתית בנמל הופסקה בזמן נחיתת החירום של המטוס והיא חודשה בהדרגה לאחר נחיתתו. הנחת רווחה יצאה מפי כל מי שהיה עד לדרמה המתרחשת באוויר.

כ-20 דקות לאחר המראתו של מטוס UP  של אל על, מדגם 737-800, בטיסה LY2653 לקייב ובו 182 נוסעים, דיווחו הטייסים על תקלה בגלגלים. בסריקה שביצעו צוותי המסלולים של נתב"ג נתגלו חלקי צמיג על מסלול ההמראה ולאור זאת הועלתה השערה, כי אחד מצמיגי המטוס התפוצץ.

בהתייעצות בין צוות המטוס, מרכז השליטה של אל על ומרכז השליטה של נתב"ג התקבלה החלטה להחזיר את המטוס לנחיתה בנתב"ג ובנמל הוכרז מצב חירום 2, שמשמעותו היערכות מוגברת של כוחות כיבוי והצלה ומשטרה, כולל תגבור כוחות כיבוי והצלה חיצוניים ואמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א.

בעוד המטוס חג באוויר ומרוקן את מיכלי הדלק נערכו כל הכוחות המבצעיים של הנמל בנקודה קדמית של מסלול 26 (ממזרח לכיוון מערב) הארוך. במקביל נמשכה הפעילות התעופתית הסדירה של הנמל. לאחר יותר משעה וחצי , כ-20 דקות לאחר חצות נחת המטוס בשלום.

בבדיקה ראשונית של המטוס התברר כי מאחד הצמיגים נשרו בזמן ההמראה חלקי גומי, אבל הוא לא התפוצץ.

לאחר מכן נגרר המטוס לאזור החניה, הנוסעים הורדו  לטרמינל והחלו המאמצים להוציא אותם חזרה ליעדם במטוס חלופי.

 

 

 

Exit mobile version