Site icon IAS

מטוס איירבוס A320neo נוסף הצטרף לצי מטוסי לופטהנזה

לופטהנזה, איירבוס ויצרנית מנועי המטוסים פראט & וויטני ערכו טקס חגיגי לרגל הצטרפותו של מטוס איירבוס A320neo נוסף לשורות צי מטוסי החברה. כ-700 אורחים נכחו בטקס הרשמי שנערך בשדה התעופה פינקנוורדר בהמבורג.

המטוס הראשון הנושא את מספר הרישום D- AINA נמצא כבר בשירות סדיר מאז חודש ינואר. ניסויים שנערכו הוכיחו  חיסכון בצריכת הדלק בשיעור של 15% ,מנועים שקטים המעניקים חווית טיסה ומקלים על התושבים המתגוררים סמוך לשדות התעופה.

"הפיתוח וההשקה של המטוס השקט ביותר, בעל יכולת ניצול הדלק הגבוהה במרחקים קצרים וארוכים הם עדות נוספת לשיתוף הפעולה המוצלח בענף התעופה באירופה. אירופה היא המובילה של התעשייה המדהימה הזו מאז ימי התעופה הראשונים," אמר יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל קבוצת לופטהנזה קרסטן שפוהר. "בין לופטהנזה לאיירבוס יש שותפות פורייה המושתתת על אמון כבר 40 שנה. יחדיו פעלנו והבאנו לשוק חידושים רבים אשר תרמו להצלחתה של תעשייה התעופה האירופית. עם מטוסים חדשים ויעילים כמו ה- A320neo וה-A350 XWB, אנו מעלים את הרף עבור הנוסעים שלנו, מצמצמים את השפעתנו על הסביבה ומסייעים לאנשים המתגוררים ליד שדות תעופה."

על מטוס ה- A320neo הוצב שלט בחלקו האחורי: "הראשונה שמטיסה את ה- A320neo – פחות רעש. פחות דלק. פחות CO2".

סיבה נוספת לאירוע החגיגי היא ציון 40 שנה לשותפות בין לופטהנזה לאיירבוס. ב-9   בפברואר 1976 קיבלה לופטהנזה לידיה את מטוס האיירבוס A300 בשדה התעופה פינקנוורדר בהמבורג. ב-40 השנים האחרונות הזמינו חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה בסך הכל 582 מטוסי איירבוס. לופטהנזה היא הלקוחה הגדולה ביותר של איירבוס ומחזיקה כיום ב-392 מטוסים של היצרנית האירופית, בהם 284 מטוסים ממשפחת A320 ו-14 ממשפחת A380.

לופטהנזה הזמינה בסך הכל 116 מטוסי A320neo ו-A321neo אשר יסופקו לה בשנים הקרובות.

 

Exit mobile version