Site icon IAS

מחקר: " מחירי הטיסות בעקבות מדיניות שמים פתוחים"

מחקר מקיף של רשות התעופה האזרחית (רת"א) על השפעות מדיניות "שמים פתוחים" על תעריפי הטיסות קובע כי חלו ירידות מחירים משמעותיות כתוצאה ממדיניות "השמים הפתוחים".

המחקר שנערך ע"י אגף כלכלה ויחסים בינלאומיים ברת"א בא להשוות בין מחירי הטיסות מישראל אל יעדים נבחרים בעולם בין התקופה שלפני החתימה על הסכם "שמים פתוחים" לבין התקופה שלאחר הפעימה הראשונה ליישום ההסכם.

תוצאות המחקר הינן חד משמעיות ומבליטות באופן מובהק את השפעות הליך הליברליזציה בענף התעופה הבינלאומית לישראל וממנה בכלל, ואת השפעות הסכם "שמים פתוחים" בפרט, על מחירי הטיסות.

במונחים נומינליים, חלה ירידה של עד כ-20% במחירי טיסות ישירות אל מערב ומזרח אירופה. בנוסף, חלה ירידה של כ-30% במחירי טיסות לא ישירות אל יעדי מערב אירופה ושל כ- 20%  במחירי טיסות לא ישירות אל צפון ודרום אמריקה, המזרח הרחוק, אוסטרליה ואסיה. במונחים ריאליים, ירידות המחירים שנרשמו עוד משמעותיות.

הרבה יותר, וזאת משום שהמרכיב המשמעותי ביותר בעלות הייצור לכרטיס עבור חברת תעופה, מחירי הדלק הסילוני, עלה בשיעור של 38% בין שתי התקופות שנבחנו.

ירידות המחירים הללו הינן פועל ישיר יוצא של גידול בתחרותיות בענף התובלה האווירית דבר שהביא לגידולים משמעותיים בהיצע הטיסות, כמות המפעילים והקווים המוצעים. 

Exit mobile version