Site icon IAS

מחקר חדש: טיסה במטוס בטוחה כעת מאי פעם

מטוס נוסעים. יותר בטוח מתמיד. צילום freepik

מחקר חדש שנערך לאחרונה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT),שבארה"ב,  ניתח נתוני נוסעים ותמותה גלובליים בין השנים 2018 ו-2022 ומצא כי מקרי מוות במטוסים ירדו בממוצע של 7% משנה לשנה. יש סיכוי של אחד ל-13.7 מיליון נוסעים, בכל מקום בעולם שנוסע ימות במטוס. תוצאות אלו עוקבות אחר דפוס של שיפור מתמיד שהחל בשנת 1968 כאשר שיעור התמותה ירד בממוצע של 7.5 אחוזים בשנה, גם כאשר יותר טיסות המריאו ונחתו.

שיעור התקריות משתנה בהתאם למדינות, כאשר החוקרים מחלקים את המדינות לשלוש רמות סיכון: נמוך, בינוני וגבוה בהתבסס על רקורד בטיחות אווירי. הסיכון הנמוך ביותר הוא בקבוצה 1 הכוללת את האיחוד האירופי, אוסטרליה, קנדה, סין, ישראל, יפן, מונטנגרו, ניו זילנד, נורבגיה, שוויץ, בריטניה וארצות הברית.

מדינות בקבוצה 2 כוללות את בחריין, בוסניה, ברזיל, ברוניי, צ'ילה, הונג קונג, הודו, ירדן, כווית, מלזיה, מקסיקו, הפיליפינים, קטאר, סינגפור, דרום אפריקה, דרום קוריאה, טייוואן, תאילנד, טורקיה , ואיחוד האמירויות הערביות. שאר מדינות העולם נמצאות בדרג 3 או בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר.

בשתי הקבוצות הראשונות, הסיכון למוות יורד לאחד לכל 80 מיליון נוסעים שעלו למטוס, מצא המחקר. הסיכון למוות הוא בסביבות 36% גבוה יותר עבור מדינות בקבוצה 3, מצא המחקר, אך מספר ההרוגים עדיין יורד.

למעלה מ-4,000 מקרי מוות נרשמו בתקופה ממרץ 2020 ועד דצמבר 2022, כתוצאה מנגיף הקורונה במטוסים. למרות הסיכון החדש הזה, החוקרים אומרים כי "אין ראיות לכך שאלו שטסו סבלו מסיכון מוות גדול יותר לעומת התרסקות מטוסים או התקפות ממה שהיה צפוי לולא התרחשה המגיפה מעולם".

Exit mobile version