Site icon IAS

מחיר שביתת טייסי ריינאייר בגרמניה: סגירה וקיצוץ בסיסי תעופה

ברמן בצפון גרמניה. ריינאייר מבטלת את הבסיס בה. צילום עירית רוזנבלום

חברת הלואו-קוסט ריינאייר תסגור את בסיס הפעילות שלה בעיר הגרמנית ברמן (Bremen) בצפון גרמניה ותצמצם את מספר הטיסות משדה ויז (Weeze) שליד דיסלדורף. הודעה על כך נמסרה ימים אחדים אחרי שהחברה הוציאה תיקון לצפי הרווח שלה ל-2019 מ-1.25-1.35 מיליארד יורו ל-1.10-1.20 מיליון יורו, והשביתות שבהן נקטו טייסי ריינאייר בגרמניה.

ריינאייר היתה אמורה להמשיך בעונת החורף הנוכחית בטיסות מברמן ודיסלדורף לנמל התעופה עובדה שליד אילת, כבשנים קודמות, בנוסף לטיסות מ-11 יעדים נוספים.

לצד שני בסיסים אלה, הודיעה החברה על סגירה נוספת – זו של בסיסה באיינדהובן בהולנד – במסגרת התרעה על רווחיות נמוכה יותר הצפויה גם השנה. השביתה הגדולה של הטייסים וצוותי האוויר השפיעו על יותר מ-100 טיסות בגרמניה וגרמה לכ-250 ביטולי טיסות בסך הכל.

ריינאייר.לא חייבת בפיצויים בעקבות השביתה. צילום Depositphotos

ריינאייר תעביר שני מטוסים המוצבים כעת בברמן, לנמלי תעופה אחרים ב-6 בנובמבר, מה שישפיע על כ-90 עובדים המוצבים בעיר הצפון-גרמנית. את הפעילות של הקו מברמן יבצעו מטוסי החברה מבסיסים אחרים.

במקביל, שנים מחמישה המטוסים המוצבים בוויז, המכסים את איזור דיסלדורף, יעברו אף הם רילוקיישן והפעילות תיעשה ברובה על ידי שלושת המטוסים הנותרים.

לטענתה, הקיצוצים הם תוצאה של הגידול בהוצאות, כולל עליית מחיר הדלק הסילוני ופיצוי ללקוחות על איחורים בטיסות, כמו גם ירידה במחירי כרטיסי הטיסה שנגרמו לטענתה, בחלקם, בשל השביתות האחרונות.

אבל התאחדות הטייסים ואיגוד השירותים הציבוריים, ורדי, הפועלים להשיג עסקת שכר קולקטיבית עבור טייסי ריינאייר וצוותי האוויר בגרמניה, מתחו ביקורת על ההחלטות המאיימות לדבריהם, על מקומות עבודה בשני המקומות. שני הארגונים רואים בהחלטות ריינאייר הפעלת לחץ על הטייסים וקראו להנהלתה לחזור בה מיד מההחלטה ולא לאיים על קיומם הכלכלי של העובדים.

לא חייבת בפיצוי

בתוך כך, ריינאייר בירכה ביום חמישי ה-4 באוקטובר על החלטת בית המשפט המסחרי של ברצלונה המאשרת כי אין היא חייבת בפיצוי לפי החלטה EU261 ללקוחות אשר טיסותיהם בוטלו בגלל שביתה פנימית, שכן שביתות כאלה הן מעבר לשליטתה של חברת התעופה.

קני ג'ייקובס מריינאייר אמר בתגובה כי "אנו מברכים על פסק דין זה על ידי בית המשפט המסחרי של ברצלונה המאשר כי אין החברה חייבת בפיצוי המשולם ללקוחות כאשר השביתה/ עיכוב / ביטול הוא מעבר לשליטתה של חברת התעופה. אם שביתות אלה, שנגרמו על ידי מיעוט זעיר של צוותי ריינאייר, היו בשליטתה של החברה – לא היו שביתות ולא ביטולים". לדבריו, בשנים האחרונות, שבהן היו מעל 15 ימים של שביתות טייסים בגרמניה,  לופטהנזה לא נדרשה לשלם פיצוי לפי EU261 וגם בבריטניה לא נדרשה בריטיש איירווייס לפצות נוסעים בעקבות שביתת צוותי האווויר.

Exit mobile version