Site icon IAS

מחירי כרטיסי טיסה בארץ בהשוואה למדינות העולם

"המהפכה הצרכנית הגדולה בישראל ", מדגיש שר התחבורה ישראל כץ בכל הזדמנות והכוונה כמובן להסכם "השמים הפתוחים" מה שהביא לכניסת חברות תעופה רבות לזירה התעופתית – נתב"ג. כ-140 חברות תעופה טסות היום לנמל התעופה בן גוריון, אחד המספרים הגבוהים בעולם כמדינת יעד. השמים הפתוחים- מהפכה אמיתית שהביאה לתחרות, הוזלת מחירים ושיפור השירות.

כיצד כל זה השפיע באמת על המחירים אותם אנחנו, הישראלים משלמים עבור כרטיסי טיסה ליעדים קרובים, ארוכים בשירות מלא (חברות סדירות או  Legacy Airlines ) או טיסות חסך (לואו קוסט). אינדקס מחירי הטיסות השנתי של Kiwi.com הלך ובדק, זו השנה השנייה ברציפות את ממוצע המחירים  ל-100 ק"מ טיסה על פי ניתוח של למעלה ממיליון טיסות .

מתברר שמחיר הנפט הסילוני, מצב פוליטי, תחרות ואפילו מזג אוויר יכולים להשפיע על עלות כרטיס הטיסה שלנו. לדוגמא, הברקזיט (Brexit) בבריטניה הביא לתנודות בשערי החליפין והיחלשות הליש"ט ובעקבותיו מספר רב של תיירים שבקרו בבריטניה. לעומת זאת, מצרים וטורקיה רשמו ירידה במחירי כרטיסי הטיסה בגלל המצב הפוליטי ופיגועי טרור.

נבחרו 80 מדינות מהן נרשמו מספר הטיסות הגדול בעולם והטיסות חושבו על ידי מציאת עלויות הטיסה מערי הבירה ועד חמש ערים מרכזיות, כאשר המרחק ביניהן עולה על 600 ק"מ (לדוגמא מדינות גדולות כמו רוסיה וברזיל). בנוסף, כל הטיסות נבדקו עבור אותם תאריכים או קרובים כאשר נלקח בחשבון עונה נמוכה או עונת שיא.

הנתון המעניין הוא שאם בדרוג הכללי ניצבה ישראל במקום ה-45 אשתקד עם מחיר ממוצע לכרטיס טיסה של 18.52$ ל-100 ק"מ טיסה, השנה היא ניצבת במקום ה-56 עם מחיר ממוצע של 19.91$ ל-100 ק"מ טיסה. כלומר, השנה בממוצע אנחנו משלמים יותר עבור כרטיסי הטיסה, אבל אם נשווה את כל הפרמטרים נגלה:

טיסות קצרות טווח

מחיר כרטיסי הטיסה לטיסות קצרות טווח בשנת 2016 היו בהפרש גדול מאוד בין סדירות ללואו קוסט, למעלה מפי 2  ( 17.09$ ללואו קוסט  מול 37.39$ בטיסה סדירה) מקום 49 מתוך 75 מדינות במחיר ממוצע לכרטיס טיסת לואו קוסט, לדוגמא.

השנה אין פערים בין מחיר כרטיסי הטיסה בטיסות סדירות ללואו קוסט והמחיר הממוצע עומד על 36.52$ ל-100 ק"מ בשניהן, מה שמצביע על עליית מחירים דרמטית בטיסות הלואו קוסט , שלמדו שהתואר "טיסת חסך" מספיקה בשביל הישראלים לרכוש כרטיסי טיסה ולא תמיד המחיר. לעומת זאת, מחיר הטיסות הסדירות אף ירד במעט השנה במטרה להתחרות במחירי טיסות הלואו קוסט.

טיסות ארוכות טווח

נראה שבטיסות ארוכות טווח הישראלים "חוגגים" בשנתיים האחרונות. המחיר לכרטיס טיסה ,אשתקד, בטיסת לואו קוסט ארוכת טווח ל-100 ק"מ עמדה על 8.99$ ו- 10.59$ בשירות מלא. השנה נרשמה ירידה דרמטית ל- $3.11 בטיסת לואו קוסט ו- 3.47$ בטיסה סדירה. ישראל מדורגת במקום הרביעי שמקדימים אותה בדירוג רק מדינות כמו ליטא, נורווגיה ושבדיה.

גם בטיסות ארוכות הטווח חברות התעופה הסדירות (Legacy airlines )נאלצו להוריד מחירים בשביל להתחרות על כיסו של הנוסע הישראלי והפערים בין המחירים הצטמצמו משמעותית.

לסיכום, בטיסות קצרות טווח אנחנו משלמים עדיין מחיר יקר לכרטיסי טיסה בהשוואה למדינות אחרות בעולם ואין ספק שהיעדר גבולות פתוחים לשכנותינו והמרחק מאירופה משפיע על המחירים, מה שלא משפיע בטיסות ארוכות טווח, שם חברות התעופה "מזיעות" על כל דולר בכיסו של הנוסע הישראלי.

 

 

 

Exit mobile version