Site icon IAS

מודעה: "התוכנית לסגירת שדה דב היא תוכנית ההתנתקות מאילת"

אילת מציעה וילות יפיפיות ומגוון רחב של פעילויות בנוסף לשופינג. צילום depositphotos

מלונות אילת. תפוסה נמוכה גם של תיירות הפנים.צילום depositphotos

"1949 מדינת ישראל מתחברת לאילת – 2019 מדינת ישראל מתנתקת מאילת", כך מצהירה היום מודעה בהקשר של ההחלטה על גורלו של שדה דב.

הבוקר אמורה הממשלה להצביע על ההחלטה הנוגעת להמשך הפעלתו של השדה ושר התיירות, יריב לוין, אף ציין בעמוד הפייסבוק שלו כי "הממשלה עתידה להצביע על החלטה שתוביל דה פקטו לסגירת שדה דב. מדובר בהחלטה מסוכנת שתפגע אנושות בעיר אילת, בכלכלה ובתיירות, ולכן מחר אצביע נגדה." כתב אתמול.

לדבריו, שדה דב מהווה את שער הכניסה המרכזי לאילת וסגירתו הינה גזר דין מוות לעיר. "היא תביא בהכרח לפגיעה אנושה בענף התיירות באילת ואת המחיר ישלמו תושבי אילת אשר מתפרנסים באופן ישיר או עקיף מהמוני הישראלים והתיירים הזרים אשר מגיעים לנפוש באילת דרך שדה דב. ללא שדה דב – ענף התיירות ייפגע באופן דרמטי. פינוי שדה דב יגרום נזק אדיר".

השר לוין קרא לחבריו בממשלת ישראל "לדחות על הסף את ההחלטה הרעה הזו. עוד לא מאוחר להציל את אילת."

מודעת אילת נגד סגירת שדה דב

לאפשר מסלול המראה

ועדת הפנים של הכנסת דנה בעניין שדה דב בשבוע שעבר ודרשה מהמדינה לאמץ תוכנית שתאפשר להשאיר מסלול תעופה מצפון ת”א לאילת.

על פי התוכנית המקורית שכוללת פינוי שדה דב, היו אמורים להיבנות 14,000 יחידות דיור, מתוכן הבעלים יקבלו 6,000 יחידות והשאר המדינה. בנסיון לשמור על שדה התעופה, התוכנית החלופית היא להותיר מסלול המראה, ואז יוכלו לבנות רק 8,000 יחידות. בעלי הקרקע יקבלו 6,000 מתוכן והשאר המדינה, כלומר, מספר נמוך בהרבה מהמתוכנן.

לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, תוכנית משלו לשדה. זו אמורה לאפשר את המשך קיומו של שדה אזרחי במקומו הנוכחי ובשטח ופעילות מצומצמים, בצד בנייה חדשה למגורים ושימושים אחרים בשטח שיוותר, באופן שיאפשר לממש את ההתחייבות כלפי בעלי הזכויות בשטחים אלו.

המודעה הבוקר בעיתון הארץ אומרת כי "התוכנית לסגירת שדה דב היא תוכנית ההתנתקות מאילת. סגירת השדה תביא לפגיעה במאות חולים תושבי אילת שזקוקים לטיפולים רפואיים קבועים במרכז; סגירת שדה דב תביא לפיטורי מאות עובדים מקרב תושבי העיר; סגירת שדה דב היא ויתור של ממשלת ישראל על אילת. שרי ממשלת ישראל – אל תתנתקו מאילת!".

על המודעה חתומה שורה של גופים ובהם תאגיד התיירות אילת, התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, התאחדות המלונות בישראל וההתאחדות באילת, ארגון ההורים של בתי הספר באילת, ידידי בית החולים יוספטל אילת, אוניברסיטת בן גוריון ומרחב אילת של ההסתדרות.

Exit mobile version