Site icon IAS

מואצת הקמת מגדל הפיקוח בנתב"ג

שיטת ההקמה הייחודית של מגדל הפיקוח בנתב"ג  נעשית  באמצעות תבניות מתועשות מיוחדות עם מורכבות של צורה אסימטרית כשציר המגדל משתנה.  

 

בימים האחרונים הושלמה אבן הדרך הראשונה – יציקת רצפת רפסודה בנפח כ 1000 מ"ק ברצף. בשבועות הקרובים תושלם הקמת המרתף ויחל להתרומם  שלד המבנה  הבנוי  מהתבניות המיוחדות בקצב יציקה של שלושה מטר ליממה.  מאחר והבנייה הייחודית מחייבת יציקה רציפה העבודה נעשית 24/7  כולל בסופי שבוע וזאת לאחר קבלת היתר מיוחד לעובדים הזרים מטעם הקבלן המתמחים ביציקה ייחודית זו.  
  

מיקום המגדל, גובהו והאמצעים המיוחדים במגדל נקבעו  לאחר היוועצות עם מיטב המומחים בתחום פיקוח הטיסה והבטיחות בארץ ובעולם ובהתחשב במגבלות ואילוצים רבים אשר הוצגו למתכננים וייחודים לישראל (מסלולי המראה ונחיתה, מזג אוויר, מגבלות טיסה ובטיחות וכדומה).

 

בשלבי תכנון מגדל הפיקוח החדש נלמדו   ההשפעות  על מגדלים בגובה דומה של 100 מטר מהעולם, והופקו לקחים מתכנונם וביצועם של מגדלי פיקוח שנבנו ברחבי העולם בשנים האחרונות.

 

במהלך התכנון נערכו בדיקות באמצעות תוכנות הדמיה ייחודיות ונעשה שימוש   כולל במצלמות פנוראמיות על בלון וכן במצלמות על מסוק על מנת לאפשר לבחון את כלל  מרכיבי התצפית והבקרה.

מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג הינו בעל מאפיינים ארכיטקטוניים מיוחדים . התכנון הקונסטרוקטיבי נעשה על פי כל התקנים הבטיחותיים המחמירים ולרבות עמידותו לרעידות אדמה. כלקח מבניית מגדל דומה באירופה  תוכננה הקונסטרוקציה כך שסטייה אופקית של  סוכת המגדל לא תעלה על  20 סמ'  בתנאי הרוח הקיצוניים. הסוכה שבמרום המגדל מתוכננת עם חזית זכוכיות אקוסטיות בגובה 3 מטר ללא עמודים במעטפת, להבטחת ראות מכסימלית. 

 

עלות הקמת המגדל כמאה מיליון ש"ח  מתקציב הפיתוח של רש"ת , מורכבת  מעלות הבנייה ( כ 70 מיליון +-) וכן עלויות ההצטיידות  בציוד אלקטרוני, מכשירים, אמצעי בטיחות וכו… על מנת להבטיח ניצול מקסימאלי של השטח תוכננו כל הפונקציות המנהלתיות במעטפת המבנה. העלות הנמוכה  של המגדל בהשוואה לבניית מגדלים דומים  (במבחן עלות בנייה למטר גובה) ולאחר שנבחנו מגדלי פיקוח רבים שנבנו באירופה ובארה"ב בשנים האחרונות  הינה  מבלי לפגוע כאמור  באיכות הבנייה.

 

תכנון המבנה ע"י קבוצת מתכננים באחריות כוללת של  משרד פלג אדריכלים ובשיתוף מלא של  נציגי פקחי הטיסה. הקבלן המבצע :דניה סיבוס ניהול הפרויקט, תאום ופיקוח: חטיבת תכנון והנדסה של רשות שדות התעופה  ובסיוע מפקחים חיצוניים.

Exit mobile version