Site icon IAS

מהקיץ אפשר יהיה לנוע בנמל התעופה הית'רו ללא דרכונים

נמל התעופה לונדון הית'רו. צילום Depositphotos

בקיץ הקרוב לא יהיה על הנוסעים בנמל התעופה הית'רו שבלונדון להציג דרכונים, אמצעי זיהוי אחרים וכרטיסי עליה למטוס. זאת בזכות הפעלת טכנולוגיית זיהוי פנים, שתקצר את זמני השהייה בנמל התעופה הגדול ביותר של בריטניה. כך פורסם בעיתוני בריטניה. 2018 היתה השנה העמוסה ביותר בהיסטוריה של הית'רו, עם תנועה של 80 מיליון נוסעים והכנסות של 3 מיליארד ליש"ט.

מדובר בפרויקט שאפתני שעלותו 50 מיליון ליש"ט, שמטרתו ליעל את הליך הצ'ק אין ולקצץ בשליש את זמן השהייה של הנוסעים בהית'רו. הטכנולוגיה החדשה משתמשת בזיהוי פנים בעת בדיקות ביטחון, ביצוע צ'ק אין, טיפול בכבודה ומעבר בשערי העליה למטוס.

בפינלנד, באמריקה ובאסיה

יש לציין,  כי בנובמבר 2017 פירסם עוזי בכר ב-IAS כי נמל התעופה של הלסינקי שבפינלנד, בשיתוף פעולה עם שלושה גורמים הכוללים את Finnair חברת התעופה הלאומית של פינלנד Finavia  רשות שדות התעופה של פינלנד – ן Futuriceחברה המפתחת ומעצבת תוכנות מקוונות – בודקים טכנולוגיה חדשנית לזיהוי פנים בהליך הצ’ק אין של טיסות פינאייר בנמל התעופה של הלסינקי.  טכנולוגיה זו מופעלת כבר בנמלי תעופה אמריקנים ובאסיה.

הפיילוט החל באוקטובר 2018

בחודש אוקטובר 2018 נמסר מנמל הית'רו כי כבר החלו להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים בכמה שלבים של תנועת הנוסעים בנמל. למשל, הכניסה לבריטניה באמצעות שערים אלקטרוניים ביומטריים וגם בעת תנועת הנוסעים בתוך הנמל עצמו. אבל הקיץ תהיה זו הפעם הראשונה שהית'רו ישתמש בטכנולוגיה בכל שלבי תנועת הנוסעים בנמל, כולל נוסעי טיסות פנים.

ג'ונתן כהן, מנהל קשרי לקוחות ושירות בנמל הית'רו, אמר באוקטובר: "ככל שמספר הנוסעים שלנו ממשיך לגדול, עלינו לחפש דרכים חדשניות כדי להקל על המעבר בהית'רו, תוך שמירה על נמל התעופה שלנו. ביומטריה היא המפתח לעזור לנו לעשות את זה".

עתה נמסר מהית'רו, כי עם מימוש הפרויקט תהיה זו "הפריסה הגדולה בעולם של טכנולוגיה ביומטרית, כולל הטיפול בכבודה ובשערי העלייה למטוס, כי המטרה לטווח ארוך של הטכנולוגיה תאפשר לנוסעים לנוע בנמל התעופה מבלי שצעדיהם ייעצרו".

נכון להיום, האימות הידני פירושו שהנוסעים צריכים להציג לפקידים שונים צורות שונות של תעודת זיהוי, כמו כרטיסי עליה למטוס, מספרי סימוכין של ההזמנות וכן דרכונים, כדי להראות שהם מורשים לטוס. בנמל הית'רו מאמינים היום, כי הטכנולוגיה הביומטרית מדוייקת יותר מהבדיקות הידניות.

בעידן הביומטרי: שערים אלקטרוניים ביומטריים. צילום Depositphotos

טכנולוגיית זיהוי פנים

זוהי טכנולוגיה המבוססת לרוב על טכנולוגיה רשתות עצביות, המחקה את אופן הפעולה של מוח אנושי. זו מערכת היודעת ללמוד ולהתפתח באופן עצמי וללא בקרה, בהשתמש במידע קודם, שאותו היא מנתחת ללא הפסקה. הטכנולוגיה יודעת לבנות קישורים, ללמוד מידע חדש ולבנות בנק נתונים המכיל מיליארדים של תמונות וכיתובים.

החשש מחשיפת הפרטיות

מנקודת המבט של נוחות ויעילות , אין ספק שטכנולוגיית זיהוי הפנים תפעל. אבל יהיו נוסעים שיחששו שנתוניהם האישיים ייחשפו בעת החשיפה השקופה שתבצע הטכנולוגיה, ולכן הם יסרבו שהיא תופעל עליהם. לכן, נמל הית'רו יאפשר בתחילה לנוסעים לבחור שלא להשתמש בטכנולוגיה זיהוי הפנים עליהם.

מחקר של ארגון יאט"א בנושא גילה, כי 64% מהנוסעים מוכנים לשתף מידע ביומטרי, אם הטכנולוגיה תאפשר להם לנוע בנמל בצורה חלקה יותר.

Exit mobile version