Site icon IAS

מדינות המפרץ – מודל להצלחה בתעופה העולמית

"המזרח התיכון ממשיך להיות סיפור ההצלחה של התעופה העולמית", דברי מנכ"ל יאט"א, טוני טיילור באסיפה הכללית השנתית של ארגון חברות התעופה הערביות AACO, שנערך בדוחא, בירת קטאר.

 

"שמדברים על הצורך בשיתוף פעולה בין ממשלות ותעשייה בבניית רגולציות יעילות שמתאימות לסטנדרטים הגלובליים ונראות לכאורה מחוץ לאזור הזה. אבל דווקא כאן, סיפור ההצלחה של המפרץ הפרסי בא בעקבות שיתוף הפעולה ויכול להוות דוגמא לאחרים", טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א.

 

בארגון יאט"א מעריכים, שהרווח הנקי בשוק התעופה העולמי יסתכם ב-11.7 מיליארד דולר,שמתוך זה 1.6 מיליארד דולר בחברות התעופה מהמזרח התיכון. ההערכה שב-2014 הרווח הנקי יגיע ל-16.4 מיליארד דולר,שמתוך זה 2.1 מיליארד דולר בחברות התעופה של המזרח התיכון, הגבוהה אי פעם באזור.

 

טוני טיילור, מנכ"ל יאט"א קורא לממשלות לאמץ ולדבוק בסטנדרטים גלובליים הנחוצים להפעלה בטוחה, יעילה ויציבה של מערכת התחבורה האווירית העולמית. "התעופה שינתה לטובה את העולם. השנה חברות התעופה יטיסו מעל 3 מיליארד נוסעים ו-50 מיליון טון של מטען, כשחלק גדול להצלחה מיוחס לסטנדרטים הגלובליים".

 

"ההצלחה שלנו בתיאום עם ממשלות לשיפור בטיחות על פי סטנדרטים גלובליים מניעות קדימה את התהליך". סטנדרטים גלובליים הם קריטיים בניהול נמל תעופה כאשר הביקוש עולה על אפשרויות הקיבולת".

 

"עם 40 מיליארד דולר שמושקעים בתשתיות נמלי תעופה במפרץ בלבד, זה יכול להראות מוזר שיהיו בעיות של קיבולת מסלולים, אבל לדוגמא נמל התעופה החדש של דוחא שיפתח ב-2014 לא יוכל לעמוד בביקוש במהלך כל שעות היום"

 

"בדיוק כפי שהסטנדרטים הגלובליים הם קריטיים לתפעול יעיל ובטוח של התעופה הבינלאומית,התעשייה זקוקה לפתרון גלובלי כדי לטפל באחריות הסביבתית שלה. בעצרת האחרונה של AACO – ארגון חברות התעופה הערביות המדינות הגיעו להסכמה על אימוץ מדד לקיזוז פליטת פחמן בה תעשיית התעופה תומכת באופן מלא."

 

Exit mobile version