Site icon IAS

מגזין SWISS: שני מאמרים מומלצים לקריאה

מטוס איירבוס A330-300 של חברת SWISS חולף מעל האלפים השוויצרים. צילום יח"צ

חברת התעופה SWISS מביאה לתשומת לב הקוראים שני מאמרים מעניינים המפורסמים במגזין חברת התעופה "SWISS Magazine":

מה המשמעות של בקשת הטייס לצוות המטוס "Cabin crew, arm the slides" ?

לא פעם כשאנחנו ישובים במטוס וממש לפני ההמראה נשמעת ההודעה "צוות הקבינה להכין מגלשות" ("Cabin crew, arm the slides"). מה בעצם אומרת ההודעה? במדור "שאל את המומחה", כריסטיאן פרידל (Christian Fridell) מ-SWISS Cabin Crew Management עונה לשאלה, צפו בסרטון:

מדוע ובאיזו תדירות מסירים את הקרח ממטוסים ?

אחת המשימות העיקריות, בנוסף לפינוי שלג ממסלולים היא הסרת הקרח ממטוסים. בעונת החורף 2022/2023 בוצעו למעלה מ-3,000 פעולות הסרת הקרח בנמל התעופה של ציריך. בעונת החורף הנוכחית, 1099 מטוסי SWISS כבר נאלצו להסיר את הקרח. הסרת הקרח מתבצעת על ידי כ-160 עובדים, העובדים במשמרות בהתנדבות על ידי סוויסספורט ועובדים מחברות הקשורות לטיסות במהלך חודשי החורף.

כדי להבטיח שמטוס יוכל לטוס בבטחה, יש לנקות את גוף המטוס, הכנפיים והמייצבים מקרח ושלג ולהגן עליהם לפני ההמראה. בנמל התעופה של ציריך, זה נעשה בעיקר על מה שנקרא כריות הסרת הקרח, שנמצאות מצפון למסלול 28. מטוסים מגיעים לשם בימים קפואים לפני ההמראה כדי לקבל "מקלחת חמה". נעשה גם שימוש במשאיות הסרת הקרח המופעלות על ידי מומחה להפשרה. בהתאם לגודל המטוס ומידת כמות הקרח או שלג, יש לרסס כ-400 ליטר נוזל (תערובת של מים חמים וגליקול) כדי לנקות את המשטחים הרלוונטיים לטיסה של המטוס.

בהתאם לסוג מזג האוויר והטמפרטורה, משתמשים בשני נוזלים שונים. סוג 1, נוזל כתום להסרת קרח או שלג קיים, וסוג 4, נוזל ירוק להגנה מפני הצטברות מחדש, או תערובת של שניהם. תהליך הסרת הקרח אורך בין 3 למקסימום 30 דקות, תלוי בסוג המטוס וכמות הקרח הקיימת. נוזל הסרת הקרח שמטפטף מהמטוס אינו עובר למערכת הביוב, אלא נאסף מתחת לרצפה, ממוחזר בחלקו או מושלך בצורה ידידותית לסביבה.

על משטחי ההפשרה, 12 רכבי ההפשרה מקבלים הדרכה של רכז ההפשרה. הוא יושב במגדל קטן ממש ליד כריות ההפשרה. תפקידו להנחות את המטוס בתהליך הסרת הקרח ולוודא שמרססים את התערובת הנוזלית הנכונה. רכז ההפשרה גם דואג לתקשורת עם הטייס במהלך תהליך הסרת הקרח.

Exit mobile version