רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג מחריפות את הצעדים כנגד נהגי המוניות הלא מורשים בנתב"ג – החאפרים. בשנת 2024 הוצאו למעלה מ-30 צווי הרחקה מנהליים ושיפוטיים האוסרים על נהגי מונית להיכנס לשטח נתב"ג. במקביל, ניתנו למעלה מ-2,500 דוחות בהיקף כספי של כ-1.2 מיליון ₪ לנהגים חאפרים שפעלו בנתב"ג בניגוד לחוק. בנוסף כיום תלויות ועומדות בפני מנהל נתב"ג 6 בקשות נוספות להוצאת צווי הרחקה כנגד נהגים הפועלים בנתב"ג בניגוד לחוק. ברשות שדות התעופה אומרים כי מדובר בתופעה הפוגעת בנוסעים ובתדמיתה של מדינת ישראל, וכי מיגורה נעשה בשילוב כל גורמי האכיפה.
כזכור, רשות שדות התעופה בחרה לאחרונה בחברת "גט" כחברת מוניות במכרז לניהול והפעלה של שרותי הסעת נוסעים במוניות מנתב"ג. כל נהג חייב להירשם מראש, לעמוד בכללים שנקבעו ולהסיע את הנוסעים בהתאם לתעריפים כפי שנקבעו בחוק. כך, במקרה של הפרת הכללים, לנוסע ולחברה יש אפשרות לפעול מול הנהג.
אולם, במקביל לאסדרת המוניות, קיימת תופעה של נהגי מוניות הפועלים שלא באמצעות "גט" ואין בידיהם אישור להסיע נוסעים מנמל התעופה. נהגים אלה משדלים נוסעים ותיירים תמימים לנסוע איתם, במקרים רבים במחירים מופקעים וללא כל פיקוח, מפרים את הסדר הציבורי, נוקטים באלימות מילולית ולעיתים גם פיזית כנגד הפקחים, חונים במקומות אסורים ועוד. התוצאה היא פגיעה בציבור הנוסעים ובסדר הציבורי בנתב"ג, שער הכניסה לישראל.
בפסק דין שניתן לאחרונה ע"י השופט רז נבון מבית משפט השלום בת"א (ת"א 2167-04-24) קבע בית המשפט כי "במסגרת האינטרס הציבורי לשמירה על סדר ציבורי עומד גם הצורך להגן על נהגי מוניות שפועלים לפי הכללים ונפגעים מהתנהגות כוחנית שגוזלת מהם, הלכה למעשה, נסיעות. התנהגותו של המשיב (הנהג נגדו הופעלו ההליכים השיפוטיים) המקפלת בתוכה אי עמידה בתור המוניות, עמידה במקום אסור ושידול נוסעים עשויה להביא לאנרכיה ומי שיפגע מכך הוא ציבור הנוסעים". בית המשפט קבע כי על הנהג אסור להיכנס לנתב"ג אלא רק כנוסע לחו"ל המחזיק כרטיס טיסה התקף לאותו היום.
ברש"ת קוראים לציבור הנוסעים לעשות שימוש אך ורק במוניות המוסדרות הפעולות בנתב"ג, בהתאם לשילוט הנרחב המוצב ברחבי הטרמינלים.