Site icon IAS

מבט לעתיד בנמלי תעופה בינלאומיים, למה לצפות השנה?

זוג בכניסה לנמל תעופה. . צילום freepik

נמלי תעופה ברחבי העולם מתפתחים במהירות ומאמצים את הטכנולוגיות העדכניות ביותר. עברו רק שנים ספורות מאז שכמה נמלי תעופה הציגו סורקים, וכעת הם מתקדמים במהירות עם אינטגרציה של בינה מלאכותית (AI). להלן התחזיות לחידושים ויוזמות חדשות שניתן לצפות בנמלי תעופה ברחבי העולם בשנה האזרחית החדשה על פי אתר סמפלי פליינג.

יותר שילוב של בינה מלאכותית (AI)

בשנת 2024, ככל הנראה, שילוב הבינה המלאכותית בנמלי תעופה תעלה שלב, ותשפר את קבלת ההחלטות, התאמה אישית של חוויות וייעול תכנון המשאבים. פעולות כמו צ'ק-אין באופן עצמאי ושליחת מזוודות ללא עזרה מנציג, המועצמות על ידי AI, תאפשרנה לנוסעים לנהל משימות, ומפחיתות את הצורך בסיוע ידני.

אינטגרציה של AI בנמלי תעופה משתרעת מעבר לתכונות מורגשות. לדוגמה, חלקם של נמלי התעופה כבר משתמשים במערכות ניהול זרימת נוסעים המופעלות על ידי בינה מלאכותית כדי לנתח ולזהות דפוסים בנתוני תנועה. 2024 צפויה להיות שנה שוברת שיאים עבור רווחי חברות תעופה ומספרי נוסעים והתקדמות בנושא הפכה מכרעת.

בנוסף, שילוב בינה מלאכותית שואפת לשפר את תהליך סבב המטוסים ולהפחית עיכובים. נמל התעופה איינדהובן, בשיתוף עם נמל התעופה סכיפהול, משתמש בבינה מלאכותית, כדי לזהות אוטומטית את זמני ההתחלה והסיום של הטיפול בקרקע באמצעות מצלמות סינר. ארבע עמדות מטוסים מצוידות כעת, עם תוכניות להרחיב את זה לכל 14 העמדות עד 2024.

יותר יוזמות ברות קיימא

תעשיית התעופה מודעת היטב להשפעתה הסביבתית, ולכן 2024 היא ככל הנראה השנה המשמעותית הבאה למאמצי הקיימות. יחד עם זאת, ראוי לציין כי נמל התעופה של דובאי (DXB), לונדון הית'רו (LHR) ולוס אנג'לס (LAX) ידועים כנמלי התעופה המזהמים ביותר בעולם, על פי מעקב אחר פליטות נמל התעופה.

פליטת מטוסים תורמת משמעותית לזיהום שדות התעופה. בעוד שלשדות התעופה יש שליטה מוגבלת על פליטות אלה, יוזמות כגון הפיכתם ליצרנים באתר של דלק תעופה בר קיימא (SAF) צצות. לדוגמה, נמל התעופה של פיטסבורג מפתח תוכניות לייצור SAF בשטחו. כששדות תעופה מתחייבים להשיג פליטת פחמן אפס עד שנת 2050, נוכל להיות עדים לשדות תעופה נוספים המאמצים תוכניות דומות ב-2024.

יוזמות כמו מעבר מדלק לאוטובוסים חשמליים הולכות וצוברות תאוצה. בנוסף, אנו יכולים לצפות למאמצי קיימות נוספים בשנת 2024, כולל הפחתה נוספת של פלסטיק חד פעמי.

מיקוד בנגישות

כל הליך הטיסה בנמלי תעופה יכול להיות מורכב ומאתגר, במיוחד עבור נוסעים עם מוגבלות בניידות או מוגבלויות נסתרות. בשנת 2024, אנו צופים תשומת לב מוגברת בנושא זה כאשר נמלי תעופה וחברות תעופה משתפות פעולה כדי להקל על חווית הטיסה לנוסעים עם מוגבלויות.

מספר חברות, ביניהן חברת DAAV השוויצרית, ערכו בדיקות על כסאות גלגלים לנהיגה עצמית בנמלי תעופה. DAAV הדגימה בהצלחה את פתרון הניידות שלה באזור הצ'ק-אין מס' 2 , בנמל התעופה של ציריך בשנת 2023. החברה שואפת להביא את כיסא הגלגלים DAAV לשוק עד סוף 2023 ולהמשיך לשפר את השירותים לנוסעים עם ניידות מוגבלת בנמלי תעופה ברחבי העולם בשנת 2024.

אמירטייס והרכזת שלה בדובאי, פיתחו לאחרונה תוכניות מיוחדות להפחתת חרדת טיסות. יוזמות אלו כוללות סיורים מודרכים בנמל התעופה להכרת תהליך הטיסה, מגמה שצפויה להימשך עד 2024.

Exit mobile version