Site icon IAS

מאמצים להטיס אלפי נוסעים שנתקעו ביוון בעקבות שביתת פקחי התעופה

שביתת פקחי התעופה של יוון, בשתי פעימות של 48 שעות, שהראשונה מתחילה הלילה בחצות ומסתיימת ביום ב' בחצות והיא ודאית, והשנייה אמורה להתחיל בחצות יום ג' ולהסתיים בחצות יום ה' ובשלב זה היא לא ודאית. כבר בפעימה הראשונה של השביתה  יבוטלו טיסותיהם של אלפי נוסעים ישראלים, שנמצאים עתה ביוון ובאיי יוון ושל אלה שהתכוונו לצאת לשם בתחילת השבוע הבא. אם תופעל הפעימה השנייה ימשכו הביטולים גם ביום ד' וה'.

את ההפסקה בין שתי הפעימות, החל מחצות יום ב' וכלה בחצות יום ג', ינצלו חברות התעופה כדי להקדים טיסות עבור כמה שיותר נוסעים, כפי שהן עושות כבר היום עד חצות. מבדיקה מתברר, כי אייגיאן היוונית כבר הזמינה סלוטים בתתב"ג כדי להטיס ישראלים, לפני כניסת יום הכיפורים בערב יום ג'.

מבירור העילה לשביתת פקחי התעופה היוונים מתברר, כי ישנם שתי סיבות: האחת דרישת הפקחים להעלות את שכרם והשנייה רצונה של ממשלת יוון לשנות את הרכב מבנה התעופה האזרחית היוונית, בהתאם לדרישות השוק האירופי המשותף. ההצבעה על כך אמורה להתקיים בפרלמנט היווני ביום ה' בשבוע הבא.

השביתה בפעימה הראשונה תגרום מהלילה בחצות להרבה ביטולי טיסות של כל החברות האירופיות, האמריקניות והאסייתיות, המקיימות טיסות ליוון.

מרשות שדות התעופה נמסר, כי עקב השביתה ביוון וההודעה של היורוקונטרול מתבקשים הנוסעים הטסים אל יוון או דרך יוון בטיסות המשך להתעדכן אצל חברות התעופה באשר ליישום טיסותיהם. שאר הטיסות מנתב"ג ואל נתב"ג מתקיימות כסדרן.

אל על

מאל על נמסר, כי בעקבות שביתת פקחי התעופה ביוון הוקדמו טיסות אל על וסן דור.

השינויים באל על הם:

אתונה – טיסה 543 מתל אביב לאתונה תצא שעה וחצי לפני המועד המקורי ב-19:20.

2 טיסות סן דור לרודוס – טיסה 5031 מתל אביב בשעה 19:30 נחיתה ברודוס 21:15, טיסה 5032 מרודוס בשעה 22:30 נחיתה בתל אביב בשעה  23:55

טיסה 5033 מתל אביב בשעה 21:15 נחיתה ברודוס 22:00, טיסה 5034 מרודוס נחיתה בתל אביב  בשעה 00:30.

טיסת סן דור לכרתים – טיסה 5021 מתל אביב בשעה 19:45 נחיתה בכרתים בשעה 21:40, טיסה 5023 המראה מכרתים 22:40 נחיתה בתל אביב 00:25.

הטיסות המיועדות מחר יום א' לרודוס ולכרתים מבוטלות.

ארקיע

מארקיע נמסר, כי בשל שביתת הבקרים היווניים המתחילה הלילה בחצות ושתמשך עד יום שני בחצות (הפעימה הראשונה של השביתה) ולאור סמיכות סיומה הצפוי של הפעימה הזאת סמוך לערב יום הכיפורים, החליטה החברה להקדים את הטיסות שהיו מתוכננות למחר לאיי יוון והיא מפעילה אותם הערב. נוסעים שרכשו חבילות נופש הכוללות מלון יקבלו לילה חינם נוסף (הלילה בשבת) על חשבון ארקיע ללא תוספת תשלום.

השינויים בארקיע הם:

רודוס – טיסה 071 המראה מתל אביב בשעה 20:30 ונחיתה ברודוס בשעה 22:00, טיסה 072 המראה מרודוס בשעה 23:00 נחיתה בתל אביב בשעה 00:30.

כרתים – טיסה 091 המראה מתל אביב בשעה 20:10 נחיתה בהרקליון בשעה 22:00, טיסה 092 המראה מהרקליון בשעה 23:00 נחיתה בתל אביב בשעה 04:00.

נוסעי ארקיע קיבלו הודעות עם פרטי הטיסות החדשים.

ארקיע מדגישה, כי הקדמת הטיסות נועדה למנוע מצב בו נוסעים יאלצו לשהות שלא מבחירתם בחו"ל  ביום הכיפורים.

אייגיאן

חברת אייגיאן היוונית הודיעה, כי היא עושה מאמצים להקדים היום טיסות מיעדים שונים בעולם, וכי החל היום מחצות יושבתו כל טיסותיה עד יום ב' בחצות. בפסק הזמן שבין שתי הפעימות היא תקדים טיסות מחצות יום ב', כולל לישראל כדי להטיס כמה שיותר נוסעים ליעדיהם השונים.

מנצלים הפוגה בשביתה כדי להטיס נוסעים

מן הראוי לציין שכאשר מדובר בשביתת פקחי תעופה, אין אפשרות לארגן טיסות חלופיות. לכן, למרות ניסיונן של חברות התעופה להקדים טיסות לפני כניסת השביתה לפעימה הראשונה הלילה בחצות, ובין שתי הפעימות (אם הפעימה השנייה אכן תתבצע) הן לא תצלחנה להטיס את כל אלפי הנוסעים שנתקעו. כך למשל שומרי מסורת הנמצאים עתה בחו"ל ואמורים לחזור מחר לארץ, לא יוכלו לטוס בהקדמת טיסות לארץ להיום יום שבת. לפיכך, אמורות חברות התעופה, להחזיר כספים לאלה שטיסותיהם מנתב"ג בוטלו, ולהחזיר את התמורה הכספית של הטיסה חזרה לנתב"ג שבוטלה. כמו כן לאפשר מתן שהות נוספת בבתי המלון, לנוסעים שרכשו חבילות נופש הכוללות מלון.

 

 

 

 

Exit mobile version