Site icon IAS

מאלב הפסיקה טיסותיה

שבוע לאחר שהופסקו טיסות ספנאייר הספרדית, הפסיקה שלשום גם מאלב, חברת התעופה הלאומית של הונגריה, את טיסותיה. משעה 6 בבוקר ביום שישי הופסקו כל טיסותיה והוצבה שמירה משטרתית על משרדי החברה בבודפשט, למנוע ממאות הנוסעים שנתקעו ללא כרטיסים מלפגוע בנכסי החברה.

הפסקת הפעילות באה לאחר שממשלת הונגריה החליטה להפסיק לממן את חברת התעופה, שחובותיה מסתכמים בכ-270 מיליון דולר. הממשלה מינתה מפרק מפעיל, אולם הספקים של חברת התעופה בנמלי היעד דרשו לקבל תשלום מראש עבור כל שירות שיינתן לה, ובמצב זה החליטו ראשי החברה שאין אפשרות לפעול בצורה סדירה.
בהודעה לעיתונות מסר מנכ"ל החברה, לורנט לימבורגר, כי "עשינו הכל כדי למנוע צעד זה, אבל תזרים המזומנים מנע מאיתנו להמשיך אחרי שספקי השירות איבדו את אמונם בחברה, והנציבות האירופית מנעה את המשך התמיכה של המדינה בחברה".

ממשלות באירופה נמנעות מלתמוך בחברות התעופה הלאומיות שלהן, לאחר הקיצוצים התקציביים העמוקים הנובעים מהמשבר הכלכלי באירופה. גם הממשלות של אירלנד, פולין, פורטוגל, צ'כיה ושוודיה, מחפשות עתה פתרונות להקטין את התמיכה בחברות התעופה הלאומיות שלהן.

"קרקוע מאלב הוא פעולה כואבת", אמר ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן. "נסינו לדחוף להמשך הטיסות ככל שיכולנו, אבל זה הסוף. איננו יכולים להמשיך בלי לסכן את המטוסים הנמצאים מחוץ להונגריה". לדבריו, חברת תעופה ריוחיות צריכה להיות חלק מהכלכלה הלאומית של הונגריה, אבל משקיעים אינם נכנסים לתחום".

מאלב, שנוסדה בשנת 1946, היתה שותפה בברית חברות התעופה Oneworld, הכוללת בין היתר את בריטיש איירוויס ואת איבריה. מצבה של החברה הורע לאחר שנציבות השוק האירופי הורתה לה להחזיר 30 מיליון דולר "סיוע בלתי חוקי" שקיבלה מממשלת הונגריה בין השנים 2007 ל-2010.

קבוצת התעופה הסינית HNA, החברה האם של האינן איירליינס, ניהלה בעבר מו"מ לכניסה לשותפות במאלב, ואתמול הודיעה הקבוצה כי היא מוכנה לחזור לשולחן הדיונים ולהציע הצעה, אך לדבריה, אין לה כל קשר עם מאלב בשלב זה. NHA השולטת גם בהונג קונג איירליינס אמרה כי העיסקה תלויה בשאלה, אם מאלב וממשלת הונגריה יסכימו לתנאי ההצעה, ואם ממשלת סין תאשר את העיסקה.
 

 מחברת טל תעופה, חברת הייצוג של מאלב בישראל נמסר היום:

"על סמך מידע באתר האינטרנט של מאלב, אנו למדים כי חברת התעופה מאלב הפסיקה את הפעלת טיסותיה. בשלב זה, אין בידי טל תעופה הנחיות או מידע נוסף לגבי לקוחות טל תעופה המחזיקים בכרטיסי טיסה של מאלב. טל תעופה מאמצים לקבל בימים הקרובים מידע נוסף מחברת התעופה מאלב ותעדכן את סוכני הנסיעות, את לקוחותיה ואת התקשורת בהתאם".   

 

לקוחות אשר מבקשים לברר פרטים אודות טיסתם במאלב או לברר בנוגע להחזרים כספיים, יכולים ליצור קשר טלפוני עם מרכז השרות של החברה בבודפשט בטלפון :

36-1-802-1111+, או ללקוחות טל תעופה בארץ: manager@tal-aviation.com

 

Exit mobile version