Site icon IAS

לופטהנזה לוטשת עיניים לאמריקה הלטינית: רוכשת 19.9% ממניות TAP?

טאפ אייר פורטוגל צילום Depositphotos

שוק התעופה באירופה נשלט על ידי שלוש קבוצות התעופה הענקיות: IAG, אייר פראנס – KLM ולופטהנזה. לאחרונה פורסם שקבוצת אייר פראנס – KLM רכשה חלק ממניות חברת SAS הסקנדינבית.

מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, קרסטן ספור, טס השבוע לפורטוגל בתקווה לסגור עסקה ולרכוש 19.9% ממניות TAP Air Portugal, בבעלות ממשלת פורטוגל המבקשת להפריט את חברת התעופה. נראה שזה הזמן האידיאלי למכירה, בהתחשב בכך ש-TAP Air Portugal דיווחה על הרווח הגבוה ביותר שלה אי פעם. בנוסף, חברת התעופה לא יכולה לקבל שום סיוע ממשלתי נוסף בעשור הבא (בשל תקנות האיחוד האירופי), מה שהופך את ההפרטה לחשובה עוד יותר.

קבוצת לופטהנזה מעוניינת לרכוש רק 19.9% ​​ממניות החברה, שכן נתח של מתחת ל-20% פירושו שקבוצת התעופה לא צריכה אישור מהאיחוד האירופי לצורך העסקה. עם זאת, הכוונה היא ככל הנראה למנוע מקבוצת חברות תעופה גדולה אחרת להיכנס ולרכוש נתח שליטה בחברת התעופה. קבוצת לופטהנזה תחפש להגדיל את המניות בעתיד, לאחר השלמת רכישת חברת התעופה האיטלקית ITA Airways. אנליסטים מעריכים כי מדובר בעסקה בשווי 180-200 מיליון אירו.

מטרת העסקה לתת לקבוצת לופטהנזה טביעת רגל טובה יותר באמריקה הלטינית, ובמיוחד בברזיל. בעוד שקבוצת לופטהנזה טסה רק לריו דה ז'נרו ולסאו פאולו, TAP Air Portugal משרתת 11 יעדים בברזיל.

ככל הנראה אין שום רצון לנסות להכניס את TAP Air Portugal למיזם המשותף הטרנס-אטלנטי Star Alliance (בין צפון אמריקה לאירופה), הכוללת את יונייטד איירליינס וחברות התעופה בבעלות קבוצת לופטהנזה. TAP Air Portugal ידועה בתעריפים הנמוכים שלה בטיסות הטראנס אטלנטיות, כך שזה לא יהיה טוב לתשואות המיזם המשותף.

גם אייר פראנס-KLM ו-IAG הביעו בשנים האחרונות עניין ברכישת TAP Air Portugal. לאייר פראנס-KLM ול-IAG יש אינטרס אסטרטגי בחברת התעופה הפורטוגלית מאותה סיבה של קבוצת לופטהנזה, שליטה בברזיל. ל-IAG כבר יש את איבריה עם נוכחות גדולה באמריקה הלטינית, אם כי יותר במדינות דוברות ספרדית מאשר בברזיל.

Exit mobile version