הנציבות האירופית נתנה אור ירוק סופי למיזוג ITA Airways–Lufthansa על פי ההסכם שנחתם בחודש יולי השנה, לפיו לופטהנזה תרכוש 41% ממניות חברת ITA Airways.
חששות הנציבות התייחסו לשלושה תחומים ומוצגות הפתרונות שניתנו:
1.קווי תעופה קצרי טווח: ל- ITA Airways ו-Lufthansa יהיה מונופול על טיסות מסוימות בין רומא או מילאנו ונמלי תעופה במרכז אירופה – כולל רכזות הקבוצה בגרמניה ואוסטריה.
*איזי ג'ט תרחיב את רשת הטווחים הקצרים שלה באיטליה, ותפתח שני בסיסים חדשים בנמל התעופה לינטה במילאנו ובנמל התעופה פיומיצ'ינו ברומא, החל מעונת האביב הקרובה. 8 מטוסים יהיו בשני נמלי התעופה, מה שיהפוך את איטליה לשוק השני בגודלו של החברה עם יותר מ-21 מיליון לקוחות מידי שנה.
2.קווים ארוכי טווח: ל- ITA Airways ו-Lufthansa יהיה מונופול על טיסות למספר יעדים בצפון אמריקה.
*אייר פראנס-KLM וקבוצת IAG (המחזיקה בין היתר ב-British Airways, Aer Lingus ואיבריה), יפעלו כדי להקל על קשרים בין-יבשתיים מאיטליה.
3.נמל התעופה מילאנו לינטה: הסלוטים יקרי הערך בנמל התעופה המרכזי והצפוף של מילאנו, ייתפסו במידה רבה גם על ידי החברה החדשה והממוזגת.
*במקום זאת, שני הצדדים יוותרו על חלקם למתחרה.