Site icon IAS

לופטהנזה:"השינוי לא יפגע בסוכני הנסיעות"

במסגרת אירועי ציון 50 שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל לגרמניה, לשכת התעשייה והמסחר ישראל גרמניה והאיגוד הכלכלי של גרמניה וישראל ערכו תערוכה במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א שהציגה את העבר והווה של הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות.

 

באירוע השתתפו גם טמור גודרזי-פור, ( Tamur Goudarzi-Pour) סגן נשיא למכירות ושירותים במזרח התיכון, אפריקה ודרום מערב אירופה,  בלופטהנזה ומנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל , רולף קולר ( Rolf Koller) שקיימו תדרוך עיתונאים והתייחסו לאסטרטגיית המסחר החדשה של הקבוצה.

כאמור, בתחילת חודש יוני 2015 הודיעה קבוצת לופטהנזה כי יש בכוונתה להגדיל את רווחיותה באמצעות מיקוד מחודש של אסטרטגיית המסחר. אסטרטגיית המסחר החדשה שואפת להבטיח שבעתיד אחוז גבוה יותר של הכנסות החברה יגיע מתוך אופרציית הטיסה, המהווה את השירות בפועל, ללקוח.

במילים אחרות, להוריד את עלויות השימוש במערכת ההפצה הגלובלית (GDS) או מנגד להטיל תשלום של 16 אירו, הנקרא "חיוב עלות הפצה", על כל כרטיס שיונפק באמצעות ערוץ הזמנות העושה שימוש ב-GDS. החיוב החדש לעומת זאת לא יתווסף למחירן של טיסות, שירכשו בערוצי ההזמנות של חברות הקבוצה.

טמור גודרזי-פור ציין שאמש התקיימו מפגשים בין נציגי קבוצת לופטהנזה למספר משרדי נסיעות מובילים בישראל באווירה טובה ומטרת הקבוצה לשמור על מערכת יחסים טובה בהווה וגם בעתיד עם סוכני הנסיעות בישראל.

"הצעד שלנו בנושא ה- GDS נועד לבצע שינוי משמעותי בתפיסה. מטרתנו לייצר רווחים, מכוון שללא רווחים לא נוכל להמשיך לצעוד אל העתיד. אם זו הייתה רק בעיה כספית פשוט היינו מעלים את מחיר כרטיסי הטיסה, אבל השארנו את המחירים כמו שהם תוך כדי ניהול משא ומתן עם חברת אמדאוס. זה אבסורד שנתח הרווחים הממוצע של אמדאוס עומד על כ- 20% בהשוואה לכ- 4% לזה של קבוצת לופטהנזה ", אמר טמור גודרזי-פור.

" כבעלי המושבים במטוס מגיע לקבוצה להחליט על המחיר והשירות שהם מעוניינים להעניק לקהל הלקוחות. כולי אמונה שחברות תעופה נוספות ילכו בעקבותינו. החוזה שלנו עם חברת אמדאוס הגיע לסיומו וחשבנו שצריך לשנות את הדברים בעתיד.", הוסיף טמור.

טמור הדגיש כי המהלך לא עלול לפגוע בסוכני הנסיעות. "אנחנו חושבים שתפקידו של סוכן הנסיעות הוא חשוב ביותר בקשר שבין חברות התעופה לנוסעים. מרבית לקוחותינו עדיין רוכשים את כרטיסי הטיסה שלהם דרך סוכן הנסיעות למרות שחלה עלייה במספר ההזמנות דרך אתרי האינטרנט", ציין טמור.

סגן נשיא קבוצת לופטהנזה משוכנע שדרושים עוד שיחות רבות עם "שחקנים מרכזיים" המעורבים בהחלטה ברחבי העולם וידרשו בן שנה לחמש שנים ליישומו המלא של המהלך, שהיה בלתי נמנע לדבריו.

מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל רולף קולר אמר:" כשההודעה יצאה לתקשורת היה הרבה דיסאינפורמציה סביבה, בקרב אנשי ענף התיירות והמדיה אבל לאחר פגישות שקיימנו עם נציגי משרדי נסיעות הדברים מתחילים להתבהר. אנחנו בפרוש לא נגד סוכני הנסיעות , הלקוח אמור לשלם את ה-16 אירו ולא סוכן הנסיעות".

אירו ווינגס (Eurowings) חברת הלאו קוסט לטיסות קצרות וארוכות טווח, שהוקמה ע"י מיזם משותף של לופטהנזה וטורקיש איירליינס תתפוס את מקומה של חברת הלאו קוסט הגרמנית ג'רמן ווינגס (Germanwings) החל מחודש אוקטובר 2015. החלטה שלדברי רולף קולר ועמיתו טמור גודרזי-פור נלקחה עוד לפני אסון התעופה בהרי האלפים הצרפתיים, שבו נהרגו 142 נוסעים וששה אנשי צוות המטוס.

קבוצת התעופה הגרמנית חוגגת כעת גם את יום השנה ה-60 להשקת שירות טיסות מקומי ובינלאומי באפריל 1955 עם קומץ נתיבים צנועים.

מדי דיילות לופטהנזה במהלך שנות פעילות החברה

גם שנותיה הראשונות של לופטהנזה בישראל היו צנועות. חברת התעופה החלה לפעול ב-3 בנובמבר 1968 עם שתי טיסות שבועיות מפרנקפורט דרך מינכן לשדה התעופה בלוד, כיום שדה התעופה הבינלאומי בן גוריון. בתחילת שנות ה-70 החלה החברה להרחיב את השירותים בנתיב זה עם ארבע טיסות בשבוע שצמחו בהדרגה להיצע הטיסות הנוכחי שלה. כיום, לופטהנזה משרתת את תל אביב עם 28 טיסות בשבוע עם שלוש טיסות ביום (למעט יום שישי) לפרנקפורט ושמונה למינכן.

"בנוסף, קבוצת לופטהנזה כולה מתגאה ביותר מ-70 טיסות שבועות המתבצעות על-ידי ארבע חברות תעופה ומחברות את העולם לתל אביב באופן ששום חברת תעופה אחרת לא עושה, דרך מרכזי תעופה ומרכזים כלכליים חשובים באירופה," אמר רולף קולר, מנהל המכירות של לופטהנזה בישראל.

ללופטהנזה מסייעות חברות התעופה סוויס אינטרנשיונל איירלינס, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס וג'רמן ווינגס אשר ב-2014 הטיסו יחדיו, לתל אביב, מעל מיליון נוסעים ממרכזיהן בפרנקפורט, מינכן, ציריך, וינה, קלן, ברלין ובריסל (מקור: רשות שדות התעופה של ישראל). ממרכזים אלה מציעה לופטהנזה יותר מ-11,000 טיסות בשבוע ל-321 יעדים ב-103 מדינות.

הקו לתל אביב היה הראשון שהציע את מערכת הבידור בטיסה של לופטהנזה לטיסות קצרות עד בינוניות, המבוססת על פלטפורמת Board Connect עטורת הפרסים שפיתחה Lufthansa Systems AG, חברה בת של קבוצת לופטהנזה. ברוב הטיסות לתל אביב וממנה יכולים הנוסעים לצפות באלפי שעות של תוכניות וידיאו ואודיו היישר מההתקנים הניידים שברשותם, לרבות טבלטים ואפילו מחשבים נישאים.

כעת משקיעה חברת התעופה מיליון אירו מדי יום בשיפור היצע המוצרים בטיסה לרבות עיצוב מחדש של אזור הנוסעים ביותר מ-100 מטוסים רחבי גוף המשרתים בצי של לופטהנזה.

בנוסף, קבוצת לופטהנזה התחייבה לביצוע תוכנית החידוש הגדולה ביותר של צי מטוסיה מאז הקמתה. יותר מ-260 מטובים, המוערכים ב-36 מיליארד אירו (מחירי מחירון) יתווספו לצי המטוסים של הקבוצה בעשור הקרוב. בין המטוסים האלה 34 מטוסי בואינג 777-9X ו-25 מטוסי איירבוס A350-900 רחבי גוף אשר ייכנסו לשירות בשנה הבאה.

"ללא ספק, זהו הישג לכל חברת תעופה. אנו מודים ללקוחותינו הנאמנים, לשותפינו בענף הנסיעות ולעובדים שסייעו לנו בבניית חברת התעופה מתחילתה הצנועה עד לרשת נתיבים ברחבי העולם עם רוח חלוצית שאיפשרה לנו להפוך למובילה בענף התעופה העולמי," הוסיף גודרזי-פור.

קולר, הזוקף לזכותו 30 שנות ניסיון בענף התעופה, התייחס להישגיהם של רבים מעובדי לופטהנזה לשעבר, בהם כאלה שתרמו להפיכת חברת התעופה לשגרירת רצון טוב בין גרמניה לישראל, במיוחד בשנים הראשונות לאחר הקמת השירות. בין עובדים אלה מנה קולר את יצחק "צ'קי" זרעוני, הדובר הראשון של לופטהנזה, אשר הלך לעולמו בתחילת 2015.

"כמו רבים מעובדינו, זהרוני הציב את לופטהנזה על המפה והפך את חברת התעופה למותג מוכר בכל בית בישראל. אנו מצדיעים לכל העובדים האלה ולתרומתם," אמר קולר.

Exit mobile version